کد خبر 267297
۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱

در پی مذاکرات آتش بس در جنگ غزه؛

بهای طلای سیاه افزایش یافت

بهای طلای سیاه افزایش یافت

 بهای جهانی نفت امروز (جمعه) تحت تاثیر نبود چشم‌اندازی برای نتیجه دادن مذاکرات آتش‌بس در جنگ غزه، افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با ۱.۰۱ درصد افزایش به ۷۸ دلار رسید.

همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI)، برای تحویل در همان ماه با ۱.۱۱ درصد افزایش، ۷۳.۸۱ دلار معامله شد.

این گزارش، افزایش قیمت نفت را ناشی از خطرات جغرافیای سیاسی منطقه خاورمیانه در نتیجه تداوم جنگ غزه، بی‌نتیجه ماندن مذاکرات برای آتش‌بس و حمله اخیر به یک نفتکش در دریای سرخ، اعلام کرد.

کارستن فریچ، تحلیلگر بانک چندملیتی «کومرتس بانک» در این باره گفت: همانطور که حمله به یک نفتکش در دریای سرخ نشان داد، حذف حق بیمه مرتبط با خطرات جغرافیای سیاسی تا حدودی زودهنگام بود.

آژانس ایمنی دریایی انگلیس (UKMTO) اعلام کرد که روز چهارشنبه سه پرتابه به یک کشتی تجاری در سواحل یمن اصابت کرد که باعث آتش سوزی در کشتی شد اما آسیبی به دنبال نداشت.

هیات اتحادیه اروپا در دریای سرخ روز پنجشنبه اعلام کرد که خدمه نفتکش یونانی «سونیون» را تخلیه کرده است.

فیلیپین امروز جمعه از ملوانان خود خواست تا از دریای سرخ «اجتناب کنند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این منطقه برای ماه‌ها صحنه حملات نیروهای یمنی بوده است که می‌گویند برای همبستگی با فلسطینی‌ها در نوار غزه، کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را هدف قرار می‌دهند.

فریچ همچنین با توجه به بی‌نتیجه بودن نشست‌ها برای پایان دادن به جنگ غزه، گفت: امیدها برای دستیابی به آتش‌بس سریع در نوار غزه نیز زودهنگام بود.

مذاکره‌کنندگان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوهای روز جمعه در قاهره با هدف برقراری آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسرا شرکت کردند.

مذاکرات جدید پس از سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه انجام می‌شود که به پیشرفتی منجر نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha