کد خبر 267060
۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

خانواده قربانیان ترور دارای پتانسیل بزرگی برای صلح هستند + فیلم

خانواده قربانیان ترور دارای پتانسیل بزرگی برای صلح هستند + فیلم

همسر شهید علیمحمدی گفت: خانواده قربانیان تروریسم پتانسیل بزرگی برای صلح هستند چراکه مصائب بعد شهادت عزیزانشان را بیان می کند و اینگونه کسانی که مورد هدف هم قرار نگرفتند نیز می توانند این موضوع را بهتر درک کنند. 

منصوره کرمی، همسر شهید مسعود علیمحمدی، در حاشیه آیین گرامیداشت قربانیان ترور و در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: روز گرامیداشت قربانیان ترور روز بسیار مهمی است به گونه‌ای که در تقویم سازمان ملل نیز برای آن روزی را در نظر گرفته اند. زمانی که قربانیان ترور این موضوع را روایت کرده و آنچه پس از دست دادن عزیزان آنها بر سرشان می آید را ذکر میکنند؛ دیگران بهتر می توانند این موضوع را درک کنند که وجود تروریسم چقدر می تواند وحشتناک و آسیب زننده باشد. 

وی ادامه داد: ما در انجمن دفاع از قربانیان ترور هر ساله همایش اسوه های صبوری را برگزار کرده تا بتوانیم این مصائب را به مردم نشان داده و بهتر درک شوند. امروزه شاهد کودک‌کشی اسراییل هستیم که با همکاری آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی انجام می شود. آنچه بیش از پیش اهمیت دارد آن است که ما در انجمن دفاع از قربانیان ترور با روز «اسوه های صبوری»، یادبود و گرامیداشت قربانیان ترور،  از این خانواده ها برای ایستادن جلوی تروریسم کمک می گیریم.  خانواده قربانیان تروریسم بزرگی برای صلح هستند چراکه مصائب بعد شهادت عزیزانشان را بیان می کند و اینگونه کسانی که مورد هدف هم قرار نگرفتند را می توانند بهتر درک کنند. 

شهید مسعود علیمحمدی معروف به استاد علیمحمدی روز سوم شهریور سال ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمد. وی مدرک کارشناسی را از دانشگاه شیراز (۱۳۶۴) و کارشناسی ارشد (۱۳۶۷) و دکترای فیزیک با گرایش ذرات بنیادی را از دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۷۱ کسب کرد. ایشان از دانشجویان نخستین دوره دکترای فیزیک در داخل ایران و نخستین شخصی بود که در ایران دکترای خود را در فیزیک دریافت کرده است.

شهید علیمحمدی دهها مقاله در «آی اس آی» (ISI) منتشر کرد و یکی از اولین دانشجویان پسادکترا در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بود. تخصص اصلی او ذرات بنیادی، انرژی‌های بالا و کیهان‌شناسی بود و با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات) نیز طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ همکاری داشت. وی بامداد ۲۲ دی سال ۱۳۸۸ و در سن ۵۰ سالگی، به هنگام خروج از منزل بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد و به درجه رفیع شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha