کد خبر 267026
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

موسوی‌مقدم به مناسب روز پزشک مطرح کرد؛

پزشکی، یکی از شریف‌ترین شغل‌ها است

پزشکی، یکی از شریف‌ترین شغل‌ها است

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شفای بیماران در آموزه‌های دینی ما امری مقدس هست و حضرت امام نیز فرموده‌اند که شغل پزشکی، عبادت است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، حجت الاسلام و المسلمین سیدرمضان موسوی‌مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز ۳۱ مردادماه در نشستی که به مناسبت روز پزشک برگزار شد، اظهار کرد: شفای بیماران در آموزه‌های دینی ما امری مقدس هست و حضرت امام نیز فرموده‌اند که شغل پزشکی عبادت است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شغل خدمت به بیماران را یکی از شریف‌ترین شغل‌ها عنوان کرده‌اند، افزود: رضایت حق تعالی از میان بندگانش می‌گذرد و رضایت بندگان خدا رضایت خالق را در پی داشته و اگر این رضایت از میان بیماران باشد اجر آن بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی مطالب زیادی در زمینه پزشکی داریم، تاکید کرد: به برخی مناسبت‌ها و جلساتی که برگزار می‌شود، انتقاد دارم؛ امروز به مناسبت زادروز دانشمند بزرگ ابوعلی سینا روز پزشک و چند روز دیگر به مناسبت زادروز زکریای رازی روز داروساز است؛ باید در چنین جلسات و مراسماتی که به عنوان روز پزشک و … نامگذاری شده، از زندگینامه و مسائل مربوط به این شخصیت‌ها سخن بگوئیم.

موسوی‌مقدم همچنین گفت: در به دست آوردن علم در ابعاد مختلف باید دید چه تلاش‌ها و کوشش‌هایی توسط این شخصیت‌ها صورت گرفته تا به کارهای بزرگ دست پیدا کنند و باید از این افراد الهام بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha