کد خبر 266946
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲

حیات گزارش می‌دهد؛

مجلس بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی را به پایان رساند

مجلس بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی را به پایان رساند

نهمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور نمایندگان مردم و اعضای پیشنهادی کابینه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات،نهمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح چهارشنبه برگزار شد.

دنیامالی: برنامه من با توجه به  منویات رهبر انقلاب، سیاست‌های دکتر پزشکیان و برنامه هفتم تدوین شده است

احمد دنیامالی در صحن علنی مجلس بیان کرد: برنامه تدوین شده با توجه به  منویات، رهنمودها و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب، سیاست و برنامه‌های ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر  پزشکیان و بر مبنای ظرفیت‌های قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب  اسلامی، قانون برنامه هفتم پیشرفت، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبات شوراهای عالی ورزش و تربیت بدنی و شورای عالی جوانان و نوجوانان و سایر قوانین مرتبط با حوزه جوانان و ورزش  تهیه شده است.

برنامه‌ریزی من برای مدیریت ورزش توجه به راهبرد رهبر انقلاب  مبنی بر «ورزش قوی، ایران قوی» است

 دنیامالی گفت: برنامه‌ریزی اینجانب برای مدیریت حوزه ورزش توجه به راهبرد رهبر معظم انقلاب  مبنی بر «ورزش قوی، ایران قوی» می‌باشد؛ به همین لحاظ ضمن برشمردن مسائل جوانان و ورزش کشور برای  چالش‌های ورزش، سیاست‌ها و راهبردهای مناسب ارائه خواهم کرد.

وی افزود:  در ادامه با تکیه بر این فرموده رهبر معظم انقلاب در  بیانیه گام دوم که مسئله جوانان یک مسئله حقیقتاً ملی‌ است و همچنین با عنایت به تعبیر  تاریخی ایشان در خصوص جوانان که این قشر فعال و آینده‌ساز کشور را عطیه الهی برای دلسوزان نظام می‌دانند، اجازه می‌خواهم عرایض خود را با محوریت جوانان آغاز کنم.

 وزارت ورزش و جوانان مسئول ایجاد امید در جوانان است

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تاکید کرد: من بر این  باورم که وزارت ورزش و جوانان به عنوان نهادی فرابخشی در موضوع ساماندهی امور جوانان مسئول ایجاد امید در جوانان است و باید به مسئولیت محوری خود که همانا هماهنگ سازی و ایجاد همافزایی حداکثری میان دستگاه‌های متولی امور جوانان است به خوبی عمل کند.

وی ادامه داد: از این رو اعتقاد دارم خدمت رسانی مطلوب نوجوانان و جوانان در این دوران طلایی نباید در  راهرو شوراها و بروکراسی اداری گرفتار بماند.این امر با اراده راسخ وزارت ورزش و جوانان در پیگیری مجدانه مطالبات جوانان محقق خواهد شد.

 با مصوبه و سند نمی‌توان مشکل نوجوانان و جوانان را حل کرد

 دنیامالی اظار کرد: بر این نکته تاکید می‌کنم که وزارت ورزش و جوانان باید فراتر از رویه‌های جاری و معمول عمل کند.

وی افزود: اینکه تصویر کنیم با مصوبه و سند می‌توان مشکل نوجوانان و جوانان را حل کرد تصور نادرستی است؛ لذا می‌طلبد که وزارت ورزش و جوانان با پیگیری دقیق و کامل مصوبات شورای  عالی نوجوانان و جوانان ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطوح ملی استانی و شهرستانی به دستگاهی پیشرو  و مسئولیت پذیر در حل مشکلات نوجوانان و جوانان تبدیل شده و ضمن تبدیل به نقطه امید آینده‌سازان  جامعه، زمینه افزایش رضایتمندی جوانان مومن و پاک ایران اسلامی را فراهم کند.

دنیامالی گفت: به همین منظور  برنامه‌ای منطبق بر قانون سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی به ویژه برنامه هفتم پیشرفت کشور  تهیه شده است.

جایگاه و اهمیت راهبردی ورزش هنوز برای بسیاری از سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی کشور آشکار نشده است

احمد دنیامالی عنوان کرد: آنچنان که باید از ظرفیت ورزش در مسیر حل مشکلات کشور استفاده نشده است.بنده با تکیه بر تجارب چندین ساله خود در عرصه‌های سیاست گذاری و مدیریتی کشور مصمم به فعال سازی این ظرفیت عظیم هستم و معتقدم جایگاه و اهمیت راهبردی ورزش در نظام جمهوری اسلامی ایران هنوز برای بسیاری از سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی کشور آ شکار نشده است.

وی ادامه داد: اهمیت این مهم زمانی افزایش می‌یابد که بدانیم ورزش در جهان امروز یکی  از میدان‌های اصلی جنگ نرم است و دستگاه تبلیغاتی دشمن میدان ورزش را به عنوان یکی از  عرصه‌های مهم ترویج ارزش‌های مد نظر خود انتخاب کرده است، امری که باعث شده سازمان‌های بین‌المللی ورزش از ادعاهای همیشگی خود مبنی بر جدایی ورزش از سیاست فاصله بگیرند و  با سیاست‌ورزی‌های مغرضانه مرزبندی خود را با کشورهای غیرقونی شفاف‌تر کند.

حضور دختران با حجاب در میادین ورزشی نقشه دشمن برای عفت‌زدایی و ترویج ناامیدی در میان مردم را خنثی می‌کند

دنیامالی تاکید کرد: اکنون باید بپذیریم که ورزش در نظام بین ‌الملل در شرایط حساس و ویژه‌ای قرار گرفته و حرکت عزتمندانه و کنشگرانه نظام جمهوری اسلامی ایران در این  میدان نیازمند هوشیاری شجاعت و خودباوریست که به حمدالله این بصیرت و هوشیاری در جامعه  پر افتخار ورزشی ایران به وفور یاد می‌شود.

وی گفت: از نشانه‌های این بصیرت می‌توان به حضور دختران عزیزمان با حجاب اسلامی در میادین بزرگ ورزشی اشاره کرد که با حضور مقتدرانه و عزت آفرین خود نقشه  پلید دشمن برای عفت زدایی و ترویج ناامیدی در میان مردم را خنثی می‌کنند.این همان تصویری است که مقام  معظم رهبری از آن به عنوان الگوی شایسته زن مسلمان ایرانی یاد می‌کنند و معتقدند که این دست اقدامات  روحیه قوی مسلمان ایرانی را به همه جهانیان نشان می‌دهد.

 باید بتوانیم رشته‌های بیشتری را به دو رشته مدال‌آور کشتی و تکواندو اضافه کنیم/ ظرفیت ارتقای رتبه ایران در المپیک وجود دارد

 دنیامالی بیان کرد: توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی راهبرد دیگری است که  به نوعی تجلی گر ظرفیت‌های نظام اسلامی در میادین بزرگ بین‌المللی و همچنین نمود عزت انسجام و افتخار ملی برای تمامی ایرانیان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است ظرفیت ارتقای رتبه و بهبود جایگاه کشورمان در هر دو رویداد مهم بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک وجود دارد به شرط آنکه  استعدادهای ورزشی ما در اقصی نقاط این مرز و بوم را قدر بدانیم و به این نکته مهم توجه کنیم که تمامی جوان و نوجوانان ما حتی در دور افتاده‌ترین روستاها و مناطق کشور هم باید فرصت ارتقای سواد حرکتی جسمانی بهره‌مندی از خدمات ورزشی با کیفیت و همچنین فرصت تبدیل استعدادشان به افتخار را داشته باشند.

همه تلاش خود را می‌کنم که شفافیت در بحث ورزش حرفه‌ای به رسمیت شناخته شود

احمد دنیامالی در صحن علنی مجلس تصریح کرد: ساماندهی و گسترش ورزش حرفه‌ای را دنبال خواهیم کرد.یک جریاناتی در ورزش حرفه‌ای هست که بحث مهم آن نبودن شفافیت است.همه تلاش خود را می‌کنم که شفافیت در بحث ورزش حرفه‌ای به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: آیین نامه مالی بازی جوانمردانه را که در برنامه هفتم پیشرفت تدوین شده  بود پیگیری می کنم. امروزه ما ۳۳ هزار باشگاه داریم که در سراسر کشور هستند که بخش عظیمی از مسئولیت دولت  در حوزه ورزش و تندرستی ملی را به دوش می‌کشند این باشگاه‌ها می‌توانند اشتغال آفرینی پایدار در حوزه ورزش داشته باشند.اطمینان دارم اگر مشوق‌های لازم را برای آنها ایجاد بکنیم حتماً می‌توانیم شاهد  توسعه کمی و کیفی در در بحث سهم آنها در تولید ناخالص داخلی کشور باشیم. 

دنیامالی نماینده ایران در مجامع آسیایی بوده وتجربه دیپلماتیک دارد

حمیدرضا گودرزی نماینده الیگودرز و موافق احمد دنیا مالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم به دفاع از او و برنامه‌هایش پرداخت و گفت: آقای دنیامالی یکی از مدیران کارکشته و همچنین پیگیر است و این فقط سخن من نیست و صحبت دوستان من در کمیسیون عمران نیز است. وزیر پیشنهادی با سال‌ها تجربه مدیریتی در عرصه ورزشی شناخت نیازها و چالش‌های موجود در این حوزه به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهادی ورزش و جوانان نه تنها در عرصه مدیریتی کلان بلکه در سطح پایه و قهرمانی نیز سابقه درخشانی دارد و این تجربه نشان می‌دهد به ایجاد پل‌های میان سطوح مختلف ورزشی و راهکارهای علمی و کارآمدی برای بهبود شرایط موجود ارائه خواهد داد.

دنیامالی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست

مجتبی زارعی نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: همه ما باید کارآمدی را در وزرای پیشنهادی مورد توجه قرار دهیم. دو نفر از نمایندگان فعلی مجلس برای تصدی وزارتخانه‌های کشاورزی و ورزش معرفی شده‌اند که عملاً هر دو نفر آنها برای این وزارتخانه غیرمتخصص هستند.

زارعی تاکید کرد: ما باید نسبت به بررسی کارنامه و عملکرد همکاران خود دقت و وسواس بیشتری داشته باشیم. رشته علمی دنیامالی هیچ نسبتی با وزارت ورزش و جوانان ندارد و تخصص وی حوزه جغرافیا و برنامه ریزی شهری است.

وی افزود: دنیامالی در دو دوره مجلس یازدهم و دوازدهم عضو کمیسیون عمران و همچنین عضو شورای عالی مسکن بوده است. وی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست. وی هیچ تخصص و نسبتی با جوانان ندارد.

 علی آبادی: شاهد مهاجرت نخبگان از صنعت برق به سایر حوزه‌ها هستیم/ سرمایه‌گذاران پا به عرصه برق نمی‌نگذارند

عباس علی آبادی در صحن علنی مجلس بیان کرد: ما هم معتقدیم تکیه بر منابع دولتی راهی واقع گرایانه برای رسیدن به اهداف بلند برنامه هفتم نیست .اگرچه برادران عزیز ما در سازمان برنامه بودجه و بانک مرکزی و سایر عزیزان به ویژه آقای دکتر عارف که اینجا تشریف دارند  و سایر عزیزان دولت باید مساعدت‌های خود برای حل این چالش‌ها را بیش از پیش مصروف دارد و من مطالبه خواهم کرد.

 وی افزود:به نظر این جانب راه حل در ایجاد جذابیت در محیط کسب و کار حوزه برق  است.مطابق بررسی‌ها به نظر می‌رسد انباشت تعهدات وزارت نیرو باعث شده که سرمایه‌گذاران قبلی متضرر شوند و سایر سرمایه‌گذارانی  که می‌توانستند در این حوزه سرمایه گذاری کنند به دلیل نابسامانی اقتصاد برق پا به این عرصه نگذارند و از حضور مشارکت پرهیز کنند  که نتیجه آن وضع حاضر است.از این گذشته متاسفانه ما شاهد مهاجرت نخبگان از این صنعت به سایر حوزه‌ها نیز هستیم که به نظر اینجانب خسارت بزرگتری است.

به جای گران فروختن برق به مردم، از مردم سهمیه یارانه برق را به قیمت واقعی می‌خریم

عباس علی آبادی در صحن علنی مجلس گفت: اعتقاد دارم که می‌توانیم مبتنی بر فناوری‌های روز شرایطی را فراهم کنیم که به جای گران فروختن برق به مردم از ایشان سهمیه یارانه برق را به قیمت واقعی بخریم.مردم مخیر می باشند که برقشان را مصرف کنند یا به قیمت‌های بین‌المللی یا صنعتی گران بفروشند و به این ترتیب به ارزش واقعی آنچه در اختیار دارند پی ببرند.

وی افزود: ما در وزارت نیرو به حول قوه الهی در مقام تنظیم‌گری تلاش خواهیم نمود زیرساخت چنین فرایندی را طراحی و تشکیل دهیم  که به مردم اجازه دهند خود مستقیماً از مزایای صرفه جویی در یک بازار رقابتی بهره‌مند شوند.وزارت نیرو از جایگاه واسطه‌گری برای خرید و فروش برق خارج خواهد شد و به جایگاه واقعی سیاست گذاری و نظارتی خود برخواهد گشت تا تولید کننده و مصرف  کننده بتوانند با قواعد عادلانه و منصفانه و تدریجی که طراحی می‌شود ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خود را تنظیم کند.

 بیلان منفی آب کشور معادل سالانه ۶ میلیارد متر مکعب است؛ ما در خطریم

علی آبادی اظهار کرد: در حوزه آب چالش‌های بسیار چالش‌ها بسیار جدی‌تر هستند که در قالب همدلی قابل  حل است. بیلان منفی حوزه آب که محصول تغییرات اقلیمی و برخی بی‌توجهی‌هاست باید برطرف شود تا محیط زیست ما را به بهبود و امنیت غذایی تضمین گردد.

 وی ادامه داد: متاسفانه ما از ذخایر خوردیم ذخایر پایین رفتند، آب وضعیت خوبی ندارد برادران و خواهران به این موضوع عنایت کنید موضوع بسیار مهمی است ما در خطریم که بخش اعظم از منابع سفره‌های زیرزمینی کشور برداشت شده است ادامه این روند امکان‌پذیر نیست  و لازم است اقدامات جدی برای رفع ناترازی صورت پذیرد. 

 در قالب رهنمودهای رهبری و با تاکید بر خودکفایی و اتکا به توان داخلی و بهبود شرایط مردم حرکت خواهیم کرد

عباس علی آبادی بیان کرد: همه هدف ما این است که در قالب رهنمودهای رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و با تاکید بر خودکفایی و اتکا به توان داخلی و در نظر گرفتن بهبود شرایط عامه مردم حرکت کنیم.

وی ادامه داد: توجه و متعهد ماندن به توصیه‌های رئیس جمهور محترم دکتر پزشکیان مبتنی بر صداقت، عدالت و انصاف در برخورد با مردم، وفاق ملی، وحدت و دوری از اختلاف مبنای اقدامات وزارت نیرو خواهد بود.


گودرزی: آقای علی‌آبادی!  شما مدیری علمی، جهادی، خوش سابقه و انقلابی هستید اگر برنامه داشته باشید در خدمت‌تان خواهیم بود

 نماینده مردم الیگودرز در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های عباس علی آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد: آقای دکتر علی آبادی! که هم مدیری علمی هستید  هم مدیر جهادی و هم خوش سابقه و انقلابی باید بدانید که اگر برنامه داشته باشید ما و همه نمایندگان در خدمت‌تان خواهیم بود در غیر این صورت این مردم شریف ایران و  مردم شریف شهرستان الیگودرز کماکان درگیر مدیریت سنتی آب و برق بدون توجه به ظرفیت عظیم خدادادی کشور بوده و همچنان با مشکل خاموشی با یا تنش آبی مواجه خواهیم بود.

 هاشمی‌نیا: دکتر علی‌آبادی برای ناترازی برق برنامه دارد و می‌تواند آن را رفع کند

 نماینده مردم خرم آباد در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های عباس علی آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: آقای دکتر علی آبادی که گنجینه ای از دانش و تجربه است در زمانی که مپنا را مدیریت می‌کرد توانست که شرکت مبنا را به رتبه‌های عالی  برساند و مدیریت صحیح ایشان باعث شد که در جهان خودش را نشون بدهد چون درک درستی از شرکت مپنا داشت.

وی گفت: تامین آب مورد نیاز صنایع غذایی یکی از برنامه‌های ایشان است.در خصوص ناترازی برق  در حال حاضر چیزی حدود ۱۵ هزار مگاوات برق نیاز داریم در بخش تولید و  در ۱۰ سال آینده چیزی حدود ۳۷ هزار مگاوات نیاز داریم لذا مدیریت صحیح و درست دکتر علی آبادی با و برنامه‌ای که دارند می‌تواند این نقیصه را برطرف  کند.

هاشمی‌نیا: با اینکه کسالت روحی داشتم حیفم آمد از آقای علی‌آبادی دفاع نکنم/ او سرمایه ملی است

 نماینده مردم خرم آباد در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های عباس علی آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد: عزیزان ارجمند با اینکه کسالت روحی داشتم ولی حیفم آمد که  از جناب آقای دکتر علی آبادی دفاع نکنم چون می دانم سرمایه ملی برای  کشور است.

 وی گفت: نمایندگان محترم! شما آقای علی آبادی را برای  مهمانی دعوت نکردید ایشان را به جایگاهی می‌فرستید که جایگاهی پر تنش و جایگاهی  پرخطر است و چون برنامه دارد و برنامه های ایشان زمان دار است و ایشان فرموده که من طی چهار سال برنامه ریزی کردم و بر اساس این چهار سال پاسخگوی  ملت هستم لذا سنجش این کار بسیار راحت است و خیلی قابل مقایسه.

وی ادامه داد: از شما عزیزان و سروران استدعا دارم که شما اتحاد رو در نظر بگیرید نه  افتراق را. ما باید اتحاد را در نظر بگیریم اگر دنبال اتحاد هستیم باید به گونه‌ای رای بدهیم که  اکثریت وزرای پیشنهادی رای بیاورند.

کشور با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق مواجه است

«رحمت الله نوروزی» در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: از پزشکیان بخاطر انتخاب مدیری شجاع و توانمند برای وزارت نیرو سپاسگزارم.

وی ادامه داد: امروز برق صنایع بزرگ با قطعی مواجه است. در داخل و خارج از کشور، غرب و شرق در حوزه آب تنش عمده قرار دارد.

نماینده علی آباد کتول در مجلس افزود: با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق در کشور مواجه هستیم.

«علی‌آبادی» دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد

غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر و اندیکا در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: دو چالش مهمی که امروزه در کشور با آن مواجه هستیم کمبود آب و قطع برق در صنایع کشاورزی و مصارف خانگی می‌باشد.

وی ادامه داد: حل این مسائل نیاز به مدیری متخصص و جهادگر دارد. علی آبادی دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد.

نهمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز شد

نهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، دقایقی پیش و با اعلام محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه بررسی صلاحیت و برنامه‌های عباس علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

امروز آخرین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان است و قرار است از نمایندگان درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی رأی‌گیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha