کد خبر 266864
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹

اختصاص ۷ همت برای پرداخت مطالبات پرستاران

اختصاص ۷ همت برای پرداخت مطالبات پرستاران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، از تخصیص ۷ همت برای پرداخت بخشی از معوقات پرستاران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، احمد نجاتیان، رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در تشریح اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در نهادهای عالی رتبه کشور برای رسیدگی به مطالبات پرستاران، گفت: با تاکید وزیر کشور ۷ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت معوقات پرسنلی، افزایش مبلغ اضافه کاری پرستاران و استخدام ۲۵ هزار نیرو در وزارت بهداشت ابلاغ شد.

وی افزود: در چند روز گذشته جلسات بسیار مهمی در سطوح عالی کشور برای پیگیری مطالبات پرستاران برگزار شد و سازمان نظام پرستاری به نمایندگی از پرستاران در نهادهای قانونی در بالاترین سطح خواسته‌های بحق و درست جامعه پرستاری را منتقل کرد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری بیان کرد: در یکی از این جلسات در سازمان بازرسی کل کشور همه موضوعاتی که نگرانی این روزهای جامعه پرستاری است مثل کمبود پرستار، پایین بودن سطح کلی حقوق و دستمزد، اضافه کاری‌های اجباری، پایین بودن مبلغ اضافه کار، امنیت شغلی و موضوع تعرفه گذاری و معوقات آن به طور جدی مطرح شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه قرار شد سازمان بازرسی کل کشور مشکلات پرستاران را از نظر قضائی پیگیری کند و اگر در مواردی کم کاری شده است، مسئولان قوه قضائیه به صورت قضائی وارد شوند و اگر در جاهایی نیاز به اصلاح قانون هست نهادهای قضائی پیگیری کنند.

نجاتیان اضافه کرد: در این جلسه همه شرکت کنندگان از جمله وزیر کشور بر به حق بودن خواسته‌های پرستاران تاکید کردند و به این نکته اشاره کردند که این درخواست‌های به حق پرستاران باید اجابت شود. اما موضوع بسیار مهم این است که پیگیری‌های این مطالبات نباید موجب اختلال در ارائه خدمات پرستاری به مردم شود.

وی همچنین گفت: در نهایت با تاکید وزیر کشور قرار شد وزارت بهداشت، پیگیری‌های لازم را برای پرداخت مبلغ ۷ هزار میلیارد تومانی (۷ همت) که به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است انجام دهد و تاکید شد که این مبالغ باید در حوزه پرداخت‌های پرسنلی با اولویت پرستاران انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha