کد خبر 266829
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷

بازیگر قصه‌های مجید در گفتگو با «حیات»:

هرگز خنده از صورت حریرچیان محو نمی‌شد

هرگز خنده از صورت حریرچیان محو نمی‌شد

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه حریرچیان بسیار آدم خوش‌‎اخلاق و مثبت‌اندیشی بود؛ افزود: هرگز خنده از صورت این هنرمند محو نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ هوشنگ حریرچیان مرداد ماه ۱۳۱۱ به دنیا آمد و فعالیت هنری خود را از دی ۱۳۲۶ در تئاتر اصفهان با مدیریت ناصر فرهمند آغاز کرد. در شهریور ۱۳۳۲ به تئاتر سپاهان با مدیریت علی صمدی پیوست و از سال ۱۳۳۸ رسماً در رادیو اصفهان به عنوان هنرپیشه، گوینده، تهیه‌کننده، گزارشگر، کارگردان و مجری برنامه‌های تفریحی-هنری شروع به کار کرد و در سن ۹۲ سالگی درحالی از دنیا رفت که دوست داشت، ۱۰۰ سال دیگر زنده باشد.

به همین منظور مهدی باقربیگی بازیگر سریال قصه‌های مجید، یکی از همکاران و دوست‌داران این هنرمند پیشکسوت ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ی ایشان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: بنده افتخار همکاری با استاد حریرچیان به عنوان پسرشان در سریال «خاتون» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم که در ماه رمضان در شبکه تهران اصفهان پخش می‌شد را داشتم.

مهدی باقر بیگی با بیان اینکه حریرچیان بسیار آدم خوش اخلاق و مثبت اندیشی بود؛ افزود: هرگز خنده از صورت این هنرمند محو نمی‌شد. با اینکه سنش از دیگر بازیگران خیلی بیشتر بود ولی همیشه به ما انرژی می‌داد و انگار نه انگار با ما ۴۰ سال اختلاف سنی داشت.

هرگز خنده از صورت حریرچیان محو نمی‌شد

این بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص ویژگی‌های زنده یاد هوشنگ حریرچیان در پشت صحنه خاطرنشان کرد: این هنرمند پیشکسوت مانند یک جوان سر صحنه حاضر می‌شد و ما هیچوقت ناراحتی و خستگی از ایشان سراغ نداشتیم. 

وی در پایان گفت: اگر از هر کسی که با استاد هوشنگ حریرچیان همکاری داشته راجبش سوال بپرسید چیزی جز خوش رویی، خوش اخلاقی، خوش مشربی و با انرژی بودن مطمئنا دریافت نخواهید کرد؛ بنده هیچوقت از هم صحبتی با ایشان سیر نمی‌شدم و سر کار افتخار داشتم دو ماهی کنارشان باشم. افسوس می‌خورم که چرا از پیش ما رفتند اما ان‌شاءالله روحشان شاد و مورد رحمت الهی قرار بگیرند.

همچنین حریرچیان در سال ۱۳۴۸ اولین تجربه تلویزیونی خود به نام «عکاس باشی» را انجام داد و فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم «جعفر خان» به کارگردانی علی حاتمی آغاز نمود. حریرچیان تا سال ۱۴۰۳ به فعالیت سینمایی و تلویزیونی خود ادامه می‌داد. «عکاس باشی»، «هشت بهشت»، «یکی بود یکی نبود»، «تفنگ سر پر»، «سایه سلطان»، «خاتون»، «آشپزباشی»، «ساختمان پزشکان» و «پژمان» از جمله کارهای تلویزیونی این بازیگر است.

هرگز خنده از صورت حریرچیان محو نمی‌شد

گفتنی است؛ پیکر هوشنگ حریرچیان، چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به‌خاک سپرده می‌شود.

خبرنگار: سما پالوده

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha