کد خبر 266788
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

میزبانی موکب امام رضا (ع) از ۵۰ هزار زائر پاکستانی

میزبانی موکب امام رضا (ع) از ۵۰ هزار زائر پاکستانی

عضو هیات امنای موقوفه زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان گفت: در سال ۱۴۰۲ و ایام اربعین حسینی افتخاری میزبانی از ۵۰ هزار نفر زائر پاکستانی در سال ۱۴۰۲ را داشتیم.

جواد آقالو حسینی، عضو هیئت امنای موقوفه زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره خدماتی که این موکب به زائران امام حسین (ع) ارائه می دهد، گفت: این موکب تنها موقوفه زائران پاکستانی است که برای تشرف به کربلای معلی، مشهد مقدس، قم و... در طول سال افتخار میزبانی این زوار عزیز را دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه طبیعتا در ماه محرم و صفر آمار زوار افزایش دارد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ و ایام اربعین حسینی افتخاری میزبانی از ۵۰ هزار نفر زائر پاکستانی در سال ۱۴۰۲ را داشتیم و این میزبانی شامل پذیرایی از زوار، خدمات بهداشتی، درمانی، حمل و نقل و... است.

 سیستان‌وبلوچستان دروازه شرقی ورود زائران اباعبدالله الحسین (ع)

آقالو حسینی افزود: عزیزان زائر پاکستانی پس از طی ۴ هزار کیلومتر در کشور خود به مرز ایران می رسند و مرز میرجاوه و ریگدان از مرزهای فعال است، در واقع سیستان و بلوچستان دروازه شرقی زائران اباعبدالله الحسین (ع) از شرق عالم است؛ در این حرکت افق دید ما ظهور و آماده سازی عالم برای بحث ظهور حضرت حجت (عج) است.  

۱۰ استانِ در مسیر، میزبان زائران پاکستانی است

عضو هیات امنای موقوفه زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان، همچنین تشریح کرد: تمام سعی ما بر این است که میزبان زائران حسینی از چین و شبه قاره هند نیز باشیم. در واقع میهمانان پاکستانی در ۱۰ استانی که در مسیر است؛ از میزبانی مردم ایران و عاشقان امام حسین (ع) بهره می برند.  

آقالو حسینی در پایان افزود: کرمان، اصفهان، یزد و ... از جمله شهرهای میزبان میهمانان پاکستانی است و امیدواریم روزی برسد که در تمام مسیر طریق الحسین (ع) شاهد مواکب پذیرایی برای زوار پاکستانی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha