کد خبر 266576
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴

حیات گزارش می دهد؛

پایان جلسه پنجم رسیدگی به صلاحیت وزیران پیشنهادی/موافقین و مخالفین چه گفتند؟

پایان جلسه پنجم رسیدگی به صلاحیت وزیران پیشنهادی/موافقین و مخالفین چه گفتند؟

پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور نمایندگان مردم و اعضای کابینه پیشنهادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح دوشنبه برگزار شد.موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی نظرات خود را بیان کردند.

رحیمی: در دولت چهاردهم تعامل قوه قضائیه با مجلس بسیار فراتر از قبل خواهد بود

 رحیمی در صحن علنی مجلس بیان کرد: اگر ریاست قوه قضائیه اعتقادی به تعامل نداشته باشد وزیر دادگستری نمی‌تواند این تعامل را ایجاد بند. ولی به حمدالله ایشان این اعتقاد را کامل دارد.

وی گفت: رئیس قوه قضائیه در دوره قبل تقریبا با همه کمیسیون ها و فراکسیون ها جلسه گذاشت.تعاملات قوه قضائیه با مجلس در سطح کلان بسیار خوب است در سطح استان‌ها بد نیست و در سطح شهرستان‌ها با مشکل مواجه است.

وزیر پیشنهادی دادگستری تاکید کرد: به جای اینکه در روزنامه‌ها حرف بزنیم باید بنشینیم و برای چالش‌ها راه‌حل پیدا کنیم.

رحیمی ادامه داد: در دولت سیزدهم به پیشنهاد بنده و موافقت رئیس جمهور شهید و رئیس قوه قضائیه یک کارگروه 5 نفره در سطح عالی درست کردیم. این 5 نفر برای چالش های بین قوه قضائیه و دولت راهکار ایجاد می کردند، در دولت چهاردهم قصد داریم آن را حفظ کنیم و سطح آن را به استان ها و شهرستان ها توسعه بدهیم.تعامل قوه قضائیه و دولت و وزارت دادگستری را نباید در سطح کارگروه 5 نفره نگه داریم باید در سطح استان ها گسترش دهیم.

وزیر پیشنهادی دادگستری: از حقوق پایین کارمندان خجالت می‌کشم .

رحیمی اظهارکرد: قضات تازه کار به اندازه کرایه منزل شان دریافتی ندارند. از دولت خواهش می کنیم احکام مربوطه در برنامه هفتم توسعه را برای قوه قضائیه اجرا کنید تا من بتوانم به عنوان رابط قوه قضائیه و دولت انجام وظیفه کنم.

 توسلی: آقای پزشکیان و عارف! امروز مالک شما هستید/ به امر ولی کسانی را انتخاب کنید که تا بن‌دندان معتقد به نظام باشند

 نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در موافق با صلاحیت و برنامه‌های امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری بیان کرد: کسانی را انتخاب کنید که حاضر باشند به خاطر دفاع از نظام و انقلاب هزینه بدهند نه هزینه تراشی کنند. قطعا مجلس معتقد است جمهوریت اسلامی به ایستگاه آخر رسیده نه می تواند رای بدهد و نه چنین شخصیتی می تواند به شما کمک کند.

وی گفت: نمایندگان معتقد هستند وزیری که انتخابات سالم کشور را بی محتوا و مهندسی شده می داند نمی تواند در کنار مالک برای علی بجنگند و در صفین انقلاب مقابل علی خواهد ایستاد.

صباغیان: آقای رحیمی! به شما رای می‌دهیم ولی انتظاراتی داریم/ سازمان تعزیرات نتوانسته انتظارات را برآورده کند

 نماینده مردم ابرکوه و بافق در موافق با صلاحیت و برنامه‌های امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری بیان کرد: نظارت بر بازار وجود ندارد. شما به بازار بروید و بپرسید هیچ کس از نظارت بازار راضی نیست

وی گفت: قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارد.متخلفین بازار جراتی دارند که نمی ترسند.این ضعف ها باید اصلاح شود؛ آقای رحیمی! این ها بر عهده شماست.

 نقدعلی: آقای رحیمی! اوضاع زندان‌ها خوب نیست 

 نماینده مردم خمینی شهر در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری بیان کرد: آقای رحیمی! اوضاع زندان‌ها هم از حیث تراکم و هم از حیث کیفیت ارائه خدمات و مشکلاتی که است خوب نیست.

اسحاقی: گله می‌کنند چرا مدام فیلم مختار پخش می‌شود/ مختار را برای مسئولان پخش می‌کنند

 نماینده مردم  قائنات و زیرکوه در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری بیان کرد: در جایی از فیلم مختار به کسانی که احتکار می کنند می گوید به خدا قسم اقرار نمی کردید که خطای تان سهوی بوده و از سر سودجویی به مردم جفا کرده اید برای شما همان حکمی را صادر می کردیم که برای شمر و حرمله و خولی صادر کردم.

وی گفت: بازار ما هر گونه قیمت گذاری را انجام می دهد. درد ما درد تحریم نیست درد سوءمدیریت هاست.

اسحاقی تاکید کرد: بخش تعزیرات بخش بسیار مهمی است که باید به درستی به وظایف خود عمل کند.متولیان امر معیشت و اقتصاد مردم قیمت 50 قلم کالای اساسی مردم را بپرسید.چرا باید گوشت کیلویی 800 هزار تومان باشد؟

رسایی در صحن مجلس:عراقچی فکر می‌کند نقدش زیر سوال بردن ولایت‌پذیری مجلس است

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته سید عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه با خطاب قرار دادن امیرحسین ثابتی، نماینده مجلس به گونه‌ای صحبت کرد که گویا نقد برنامه و کارنامه وی به معنای زیر سوال بردن ولایت پذیری مجلس است.

در ادامه، محمدباقر قالیباف خطاب به رسایی، گفت: تذکر شما وارد نیست و لطفاً در دستور صحبت کنید.

رسایی در ادامه تذکر دیگری داد و گفت: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، باید در اولین جلسه رأی اعتماد موافقان و مخالفان همه وزرای پیشنهادی ثبت نام کنند، نه آنکه نیم ساعت قبل از بررسی صلاحیت یک وزیر، از موافقان و مخالفان وی ثبت نام به عمل آید.

وی ادامه داد: آقای قالیباف لطفاً توجیه نکنید، چرا که این موضوع نص قانون است و باید رعایت شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: این تذکر شما هم در دستور نبود، شما که پیشکسوت هستید باید این موضوع را مدنظر قرار دهید و بدانید که قبلاً اسامی همه موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی یعنی آخرین وزیر پیشنهادی هم در همان روز اول ثبت نام می‌کردند و برای مثال، حتی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش هم که آخرین نفر بررسی می‌شود، از همان ابتدا مشخص بود.

قالیباف ادامه داد: در آن زمان موافقان و مخالفان همگی تا آخر مشخص بود و نتیجه این می‌شد افرادی که لابی می‌کردند، می‌ریختند سر مخالفان وزرای پیشنهادی.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان کاری که انجام شده دقیق، درست و منظم است و چند ساعت قبل از بررسی صلاحیت یک وزیر پیشنهادی از موافقان و مخالفان وی ثبت نام به عمل می‌آید.

نوری: بنده با فساد هیچ نسبتی نداشتم ولی با فسادستیزی و پاکدستی نسبتی دیرینه دارم

 غلامرضا نوری قزلجه در صحن علنی مجلس بیان کرد: حداقل 4 سال در پست هم‌ترازی وزیر خدمت کرده‌ام و مناسبات سیاسی و حکمرانی در کشور را از شما عزیزان یاد گرفته‌ام.3

وی گفت: در هر کجا که خدمت کرده ام مشی من پاکدستی و فسادستیزی بوده و یک مورد فساد هم اتفاق نیفتاده است.محکم ترین وعده‌ای که می توانم بدهم مدیریتی مبتنی بر پاکدستی و سلامت و کارآمدی و روحیه جهادی در وزارت جهادکشاروزی است.

 غلامرضا نوری قزلجه در صحن علنی مجلس تاکید کرد: اینکه ارز بدهیم از آمریکای جنوبی دان بیاوریم و به مرغ آرین دهیم تا به فضولات تبدیل کند با این مخالفم/ اینکه یک مرغ لاینی را به صورت ملی و مال خودمان داشته باشیم موافقم و پیگیری خواهم کرد.

 امنیت غذایی که مورد تاکید رهبر انقلاب است سیاست من در جهادکشاورزی خواهد بود

 غلامرضا نوری قزلجه در صحن علنی مجلس عنوان کرد:سیاستگذاری من همان سیاست‌هایی است که در اسناد بالادستی آمده است. تولید انبوه محصول سالم الان مساله است ولی من 20 سال قبل آن را انجام دادم.

وی ادامه داد: بنده به مشارکت مردم بسیار معتقد هستم.آبیاری تحت فشار مجموعه ای که 18-20 سال قبل تحت مدیریت من بود در کشور نمونه شد.همه موفقیت های من در طول خدمت مدیون توجه به مشارکت مردم بوده است.

 قول می‌دهم تا دو سال مشکل 3 میلیون هکتار زمین اختلافی بین کشاورزان و منابع طبیعی را برای همیشه حل کنم

 غلامرضا نوری قزلجه در صحن علنی مجلس اظهار کرد: 3 میلیون هکتار از 18 میلیون هکتار زمین کشاورزی مورد اختلاف کشاورزان و منابع طبیعی است که اغلب حق با کشاورزان و بهره برداران است.

وی گفت: قانون رفع تداخل که با پیشنهاد من در مجلس نهم تصویب شده با کندی اجرا می شود، قول می دهم تا دو سال با اجرای این قانون این مشکل را برای همیشه در کشور حل کنیم. هیچ تصمیمی در وزارت جهادکشاورزی گرفته نخواهد شد که در آن منافع تولیدکنندگان و سفره مردم دیده نشود.

محمد سبزی: اولین شاخص وزیر امین بودن است، وزارت طعمه نیست

 نماینده مردم ساوه در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی بیان کرد: مشکل نهاده‌ها، سوخت، ادوات کشاورزی، قیمت محصولات و... چالش‌های پیش روی وزارت کشاورزی است که وزیری کار کشته می‌خواهد.

وی گفت: آقای نوری سه دوره در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی نقش فعالی داشته است و کشاورز و کشاورز زاده است.از هنرستان تا مدارج عالی، رشته تخصصی آقای نوری کشاورزی بوده است.

سبزی تاکید کرد: امید به آینده و غرق نشدن در مسائل حزبی و جناحی را آقای نوری دارد. ارتقای بهره‌وری ترویج آموزش کشاورزی و اصلاح مجوزهای کسب و کار از جمله برنامه‌های آقای نوری است.

 اسماعیل کوثری: در وزارتخانه تصمیمات کلان باید گرفته شود، اما آقای نوری تنها در سطح شهرستان و استان مسئولیت داشته‌اند

 نماینده مردم تهران در مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی بیان کرد: به خاطر قراردادهایی که در وزارت کشاورزی بسته می‌شود اگر آشنایی نداشته باشیم گرفتار می‌شویم. 

وی گفت:آقای نوری شما با رای نمایندگان انتخاب می‌شوید اما یادآوری می‌کنم مسئولیت وزارت ساده نیست تا دچار مشکل چای دبش نشوید.برای مرغ آرین و اصلاح اراضی چه برنامه‌ای دارید؟

نوروزی: با ارز ترجیحی و سلطان واردات چه کار می‌خواهید کنید؟

 نماینده مردم علی آباد کتول در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی بیان کرد: برای نبود راهبردهای میان مدت و ناهماهنگی برنامه‌های آب و کشاورزی و تغییرات اقلیمی برنامه آقای نوری چیست؟ 

وی ادامه داد: در خصوص ماده ۳۴ سند ملی کشاورزی چه کار می خواهید کنید؟.ما می‌خواهیم کشاورزی ما دانش‌بنیان شود.

بیات: نوری قزلجه دارای تجربه بالا در حوزه کشاورزی از صف تا ستاد است

 نماینده مردم خمین در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی بیان کرد: نوری قزلجه تحصیل کرده در حوزه کشاورزی که نشانگر دید جامع ایشان به بخش کشاورزی و مسائل روستاست.

وی گفت: نوری قزلجه برنامه‌محور است.او وجاهت بالایی در بین کارکنان جهادکشاورزی دارد. نوری قزلجه عضو تاثیرگذار در طراحی و تنظیم برنامه هفتم توسعه بوده و حتما برنامه عملیاتی برای تحقق این برنامه خواهد داشت.

ذاکر: برنامه های شما را دیدم، با درد کشاورز نآشنا هستید و برنامه را خوب نوشتید

 نماینده مردم ارومیه در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی بیان کرد: شما فرمودید اصلاح نظام بازار و بهبود بهره‌وری اما نگفتید بازار کشاورزی را چگونه باید به بهره وری رساند با چه روشی؟

وی گفت: آیا این مطلب به معنای حذف کردن ارز نیمایی است؟ روش شما چیست؟. امروز کشاورز کار می کند امام آخر درآمد روزانه را نمی تواند پیدا کند اینها را باید توضیح دهید.

ذاکر اظهار کرد: کاهش مصرف آب را نوشتید، اما به چه روشی این کار را می خواهید انجام دهید؟. کشاورزان ما چاه هایی با قدمت دارند اما پروانه ندارند و مسئولان را به جان کشاورز می اندازیم و چاه او را پر می کنیم.

وی ادامه داد: آیا کاهش مصرف آب را با پر کردن چاه و آبیاری قطره ای و نوین می خواهید انجام دهید؟ اصلا این را در برنامه آورده اید، آیا می خواهید با قطع کردن برق چاه کشاورزان. ما 40 میلیون هکتار زمین داریم، حدود 3 میلیون کاشت داریم و بقیه رها شده است.

بخشایش: برنامه نوری قزلجه چارچوب فکری ندارد

نماینده مردم اردستان در مخالفت با نوری قزلجه بیان کرد: برنامه گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی فاقد چارچوب فکری است و نگفته چگونه می‌خواهد اقدامات لازم را انجام دهد.

موافقت کمیسیون کشاورزی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

 سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پس از بررسی سوابق و برنامه‌های نوری قزلجه، وی را حائز صلاحیت لازم برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی دانستند.

آغاز پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم

دقایقی پیش و با اعلام محمدباقر قالیباف، جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha