کد خبر 266512
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

حمایت نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی صمت

حمایت نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی صمت

در روزهای اخیر، سید محمد اتابک به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است. این معرفی واکنش‌های مختلفی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ برنامه های سید محمد اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صمت در حالی روی میز است که نمایندگان موافق، اظهارات جالبی در مورد وی دارند. 

مصطفی پوردهقان اردکان، نماینده مجلس، اظهار داشت: آقای اتابک چند روز قبل به کمیسیون صنایع مجلس آمد و نظرات تخصصی خود را ارائه داد که نشان از تخصص و کارآمدی وی دارد. وی تاکید کرد که اتابک جزو ۵ گزینه برتر معرفی شده از سوی رئیس جمهور است و امیدوار است که در روز رای اعتماد بتواند از تخصص، تجارب و برنامه‌های خود دفاع کند و از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد.

تخصص اتابک در حوزه صنایع

کامران پولادی، نماینده مردم نوشهر و چالوس، نیز به تجربه و تخصص اتابک در حوزه صنایع اشاره کرد و آن را یکی از نقاط قوت وی دانست. وی بیان داشت که با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص «مردمی سازی اقتصاد»، اتابک می‌تواند با بهترین روش مردم را پای کار بیاورد و اقتصاد را مردمی کند. پولادی همچنین به تجربه موفق اتابک در معاونت اقتصادی بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت که این تجربه نشان‌دهنده شایستگی وی برای تصدی وزارت صمت است.

محمدرضا بهرامن، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، نیز در خصوص معرفی اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم اظهار داشت که این وزارتخانه وظایف سنگینی در برنامه هفتم توسعه دارد و کسی می‌تواند این برنامه را اجرایی کند که درک مطلوبی از شرایط صنعت و معدن کشور داشته باشد. وی افزود که اتابک به نظر صنعتگران، وزیری است که می‌تواند به وظایف خود در این وزارتخانه عمل کند و برنامه هفتم توسعه را در رشد هفت درصدی بخش صنعت و ۱۳ درصدی در بخش معدن عملیاتی کند.

سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صمت، اعلام کرد که حجم کمیسیون‌هایی که در یک روز قرار است حاضر شود، بسیار زیاد است ولی با توجه به نظم و ترتیبی که در مجلس حاکم است و هماهنگی‌ که مجلس با دولت دارد، امکان شرکت در این تعداد کمیسیون را پیدا کرده است. وی افزود که سوالات در کمیسیون‌های مجلس به صورت تخصصی و مرتبط با رشته فعالیت وزرای پیشنهادی مطرح می‌شود و امیدوار است که این همکاری‌ها زودتر به نتیجه برسد و خیرات و برکات آن برای مردم باشد. وی همچنین بیان کرد که بیشترین سوالات در کمیسیون‌ها مربوط به خودرو بوده است.

توضیحات اتابک قانع کننده بود

احمد آریایی نژاد، نماینده ملایر در مجلس، نیز با اشاره به گزینه پیشنهادی رئیس جمهور در وزارت صمت اظهار کرد که اتابک به عنوان گزینه تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت چهاردهم در کمیسیون بهداشت صحبت کرد و وی را فرد توانمندی برای تصدی این وزارتخانه دانست. وی افزود که توضیحات اتابک درباره سوالات نمایندگان قانع‌کننده بوده و نمایندگان وظیفه سنگینی از سوی مردم بر دوش دارند تا برنامه‌ها و تخصص وزرای پیشنهادی را بررسی کنند.

این گزارش نشان‌دهنده حمایت گسترده نمایندگان مجلس از سید محمد اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است و انتظار می‌رود که وی بتواند در روز رای اعتماد از تخصص و برنامه‌های خود دفاع کند و رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha