کد خبر 266301
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

سرهنگ کشیر در گفت‌وگو با حیات مطرح کرد؛

جریمه ۱۵۰ هزار تومانی برای نداشتن کلاه ایمنی/ استقبال موتور سیکلت سواران از کلاه ایمنی در طرح جدید پلیس

جریمه ۱۵۰ هزار تومانی برای نداشتن کلاه ایمنی/ استقبال موتور سیکلت سواران از کلاه ایمنی در طرح جدید پلیس

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در گذشته مبلغ جریمه عدم استفاده از کلاه ایمنی کم بود، اما در مصوبه جدید هیات دولت مبلغ این جریمه به ۱۵۰ هزار تومان افرایش پیدا کرده است.

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ اظهار کرد: باتوجه به مطالبه گری و درخواست مکرر شهروندان از پلیس راهور تهران بزرگ، رصدهای آماری انجام شده و سهم ۷۰ درصدی استفاده نکردن از کلاه ایمنی در تصادفات منجر به فوت موتور سیکلت سواران، طرحی از سوی پلیس برای تردد و انضباط بخشی به تردد موتور سیکلت سواران در معابر پایتخت اجرایی شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه این طرح در ۱۸ دی ماه سال گذشته آغاز شد و ما از ورود موتور سیکلت سواران به خط ویژه جلوگیری کردیم‌ گفت: استفاده از کلاه ایمنی و آشکار سازی موتور سیکلت در این طرح اجرایی شد؛ باتوجه به اینکه موتور سیکلت از اندازه کوچک تری نسبت به سایر وسایل نقلیه برخوردار است، ممکن است رانندگان وسایل نقلیه در هنگام شب موتور سیکلت سواران را رویت نکنند و در همین راستا موضوع آشکار سازی موتور سیکلت را به اجرا گذاشتیم تا با کمترین تصادف موتور روبه رو شویم.

وی ادامه داد: پلیس راهور تهران بزرگ باتوجه به طرحی که انجام شده ‌و برآورد آماری که به دست آوردیم، در طرح موفق بوده و باتوجه به گرم بودن هوا بسیاری از موتور سیکلت سواران از کلاه ایمنی استقاده می‌کنند و افراد به فکر تضمین ایمنی خود هستند.

سرهنگ کشیر بیان کرد: در گذشته مبلغ جریمه عدم استفاده از کلاه ایمنی کم بود، اما در مصوبه جدید هیات دولت مبلغ این جریمه به ۱۵۰ هزار تومان افرایش پیدا کرده و ما باید به آن سمت برویم که شعار همه با هم کلاه ایمنی سرلوحه کار شهروندان قرار گیرد و آن را فراموش نکنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: موتور سیکلت سواران باید در نظر داشته باشند که خانواده‌ها منتظرشان هستند و باید در صحت کامل به خانه و آغوش خانواده بازگردند، در همین راستا می‌طلبد که تمامی موتور سیکلت سواران با کلاه ایمنی در سطح معابر تردد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha