کد خبر 266242
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶

هشدار نسبت به سرعت گسترش سویه جدید آبله میمون

هشدار نسبت به سرعت گسترش سویه جدید آبله میمون

سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی (PHEIC) در مورد آبله میمون اعلام کرد که بالاترین سطح هشدار جهانی برای دومین بار در دو سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، افزایش تعداد موارد سویه جدید آبله میمون موسوم به mpox در سراسر آفریقا و خارج از آن مرگبارتر گزارش شده است.

از ابتدای سال ۲۰۲۴، ۱۵۶۶۴ مورد احتمالی بیماری mpox، و ۵۴۸ مورد مرگ در جمهوری دموکراتیک کنگو گزارش شده است، کشوری که بیشترین آسیب را از این بیماری داشته است.

در دسامبر ۲۰۲۲، جمهوری کنگو شیوع ملی mpox را اعلام کرد و یک سیستم مدیریت حادثه از فوریه ۲۰۲۳ بر اساس افزایش تعداد موارد گزارش شده برقرار شد.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدید خود اعلام کرد که mpox یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی است که باعث نگرانی بین‌المللی می‌شود و برای دومین بار از سال ۲۰۲۲، هشدارهایی در مورد پتانسیل آن برای افزایش انتقال جهانی ایجاد شده است.

اعلامیه سازمان جهانی بهداشت پس از آن صادر شد که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آفریقا اعلام کرد که شیوع مداوم mpox یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای این قاره است. مرکز آفریقایی کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش داد که تعداد موارد جدید mpox در سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: شینهوا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha