کد خبر 266213
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

لغو روادید بین ایران و تاجیکستان گشترش همکاری‌ها را به دنبال دارد

لغو روادید بین ایران و تاجیکستان گشترش همکاری‌ها را به دنبال دارد

سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: لغو روادید یک ماهه گردشگری براساس تفاهم‌نامه میان شهید آیت‌الله رئیسی و امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان به تقویت گردشگری و ارتباطات میان ۲ کشور می‌انجامد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ زاهدی نظام‌الدین شمس‌الدین‌زاده سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در دیدار با علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، اظهار کرد: با توجه ویژه به خواهرخواندگی دوشهر همدان و کولاب روابط تجاری، اقتصادی و گردشگری، تسهیل و تقویت خواهد شد.

شمس الدین زاده با تاکید بر ضرورت تقویت مبادلات تجاری میان ۲ کشور، اظهار کرد: تبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در سال ۱۴۰۲ به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده بود و گسترش همکاری‌های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان از اهداف توسعه کشور نوپای تاجیکستان است.

سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران افزود:زبان، فرهنگ و دین مشترک بستر بسیار مؤثری در همکاری‌های مختلف ۲ کشور بوده و در این بین ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و تجاری استان همدان به ویژه ثبت جهانی هگمتانه زمینه همکاری‌های بسیار خوبی را بین این کشورها فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی بسیاری برای ارتباطات قوی‌تر و مستحکم‌تر برای همکاری‌های مشترک وجود دارد و دیدار با استاندار همدان آغازی در مسیر همکاری‌های گسترده خواهد بود.

وی گفت: استفاده از متخصصان همدانی برای تبادل تجربیات با همتایان تاجیکستانی، ارتباط اتاق‌های بازرگانی و توسعه گردشگری از موضوعات مورد بحث در این جلسه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha