کد خبر 265819
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱

رونمایی از اولین اپلیکیشن دارویی در کشور

رونمایی از اولین اپلیکیشن دارویی در کشور

دبیر اجرایی بیست و یکمین همایش داروسازان ایران، از رونمایی اولین اپلیکیشن دارویی در کشور خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی حیات، علی رزازان عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان  یکی از موضوعات اخیر در حوزه سلامت در ایران بحث حکمرانی سلامت است و تمام تلاش کادر پزشکی در راستای حفظ سلامت مردم است که این مطابق با شعار WHO است. بنابراین، شعار کنگره امسال را در رابطه با نقش داروسازی و داروسازان در حکمرانی سلامت انتخاب کرده ایم.

وی ادامه داد: یکی از ارکان کادر پزشکی داروسازان هستند که در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که یکی از این بخش‌ها؛ بخش تحقیق و توسعه می‌باشد که کمک شایانی در راستای کشف داروهای جدید و توسعه داروهایی که وجود دارد انجام می‌دهند.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان افزود: بیش از ۷۰ درصد جمعیت داروسازی ما در داروخانه‌ها مشغول کار هستند که ارتباط مستقیمی با خود مردم دارند و یکی از اعضای کادر پزشکی هستند که به راحتی در دسترس مردم هستند. بنابراین آموزش به این افراد برای ما جز اولویت‌ها است و بایستی اطلاعات ما همیشه به روز باشد، پس در حکمرانی سلامت، داروسازی و داروسازان نقش پررنگ و حائز اهمیتی می‌باشد.

رزازان همچنین گفت: کمبود دارو نه تنها در کشور ما بلکه در تمامی کشورهای دنیا وجود دارد اما این مشکل نیاز به مدیریت دارد افرادی که در رأس کار هستند، نقش داروسازان در حکمرانی سلامت را جدی بگیرند، به خاطر اینکه اگر بهترین جراح و پزشک را داشته باشیم ولی دارو در دسترس نباشد قطعاً آسیب جدی به سلامت کشور وارد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha