کد خبر 265645
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴

رئیس‌کل بیمه مرکزی خبر داد؛

افزایش ضریب نفوذ بیمه به ۲.۱۴ درصد در سال ۱۴۰۲

افزایش ضریب نفوذ بیمه به ۲.۱۴ درصد در سال ۱۴۰۲

رئیس‌کل بیمه مرکزی از افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران به ۲.۱۴ درصد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ علی استادهاشمی، رئیس‌کل بیمه مرکزی امروز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سال ۱۳۹۹ ضریب نفود بیمه ۲.۱۲ بود و در سال ۱۴۰۲ به ۲.۱۴ رسید.

وی با بیان اینکه رتبه جهانی ما از ۶۶ درصد به ۵۹ درصد ارتقا یافته است، گفت: رتبه منطقه‌ای ما کماکان در رده ۴ است. حق بیمه تولیدی در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۷۹ هزار میلیارد تومان بود که ۵۹ درصد رشد داشته است. همچنین حق بیمه تولیدی رشته زندگی به ۳۹ همت رسید که با رشد ۵۸.۳ درصدی رشد همراه شده است اما کماکان درصد بیمه زندگی در پرتفوی همان ۴ درصد است و میزان خسارت پرداختی در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶۲ همت بوده که ۶۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۵۹ درصدی حق بیمه تولیدی در سال ۱۴۰۲

وی با اشاره به میزان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ افزود: در سال گذشته حق بیمه تولیدی کشور به ۲۷۹ همت (هزار میلیارد تومان) رسید که رشد ۵۹ درصدی را در قیاس با مدت مشابه آن در سال قبل و ثبت رتبه پنجم منطقه ای و ۴۶ جهانی کشور در شاخص حق بیمه تولیدی نشان می‌دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه به تسری بیمه شخص ثالث در حوزه بیمه شبکه ریلی اشاره و خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت بیمه شخص ثالث برای شبکه ریلی هم در حوزه های درون شهری و هم برون شهری با استقبال بسیار مطلوبی روبرو شده است.

صدور همزمان بیمه و ویزای الکترونیکی

استاد هاشمی افزود: از دیگر اقداماتی که در بیمه مرکزی برای تسهیل امر صدور بیمه نامه رخ داده، صدور بیمه نامه همزمان با ویزای الکترونیکی (E-Visa) است و از آنجایی که در سال‌های گذشته گزارش‌های بسیاری در رابطه با مشکلات بیمه و صدور بیمه در مرزهای کشور و همزمان با ورود مسافران خارجی و خروج مسافران از کشور رخ می‌داد، خوشبختانه امروز همزمان با صدور ویزا الکترونیکی بیمه نامه مربوط نیز صادر می‌شود و دیگر با مشکلاتی که در گذشته و در این زمینه وجود داشت، روبرو نمی‌شویم.

حرکت به سمت کیفی‌سازی صنعت بیمه

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت بیمه تصریح کرد: امروز تلاش ما برای حرکت به سمت کیفی‌سازی صنعت بیمه کشور است‌. اجرایی شدن کروک برخط، عملیاتی شدن نسخه های الکترونیک و اجرایی شدن ویزای الکترونیک و صدور همزمان بیمه نامه از اقدامات صورت گرفته در جهت کیفی‌سازی بازار و صنعت بیمه کشور است.

ارائه ۵۰ محصول جدید بیمه‌ای طی ۴ سال

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد گفته شده در سال ۹۹ تعداد ۱۰ محصول جدید بیمه ای، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ محصول جدید، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ محصول، در سال گذشته ۲۱ محصول جدید و در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ محصول جدید بیمه ای از سوی بیمه مرکزی ارائه شده است.

استادهاشمی در پایان اظهار کرد: هر کدام از این محصولات جدید بیمه ای برای مدت زمانی مشخص به صورت اختصاصی در اختیار شرکت های بیمه ای قرار می‌گیرند و در گام بعدی بیمه مرکزی عملکرد شرکت های بیمه ای را در رابطه با این محصولات بررسی و ارزیابی می‌کند و در صورت عدم بهره‌برداری مناسب و کارایی نامطلوب این شرکت های بیمه ای شرایط استفاده از این محصولات مجددا مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha