کد خبر 265621
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

سازمان لیگ پاسخ داد:

پرسپولیس دیگر اجازه جذب بازیکن خارجی ندارد

پرسپولیس دیگر اجازه جذب بازیکن خارجی ندارد

سازمان لیگ فوتبال ایران در تاریخ ۲۰ تیرماه در نامه ای رسمی به باشگاه پرسپولیس تعداد مجاز استفاده از بازیکنان خارجی را اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای سهمیه خارجی باشگاه‌های لیگ برتری در چند هفته اخیر و به دلیل در جریان بودن فصل نقل و انتقالات داغ و محل بحث بوده و چند باشگاه از جمله پرسپولیس به واسطه قانونی که فصل قبل ابلاغ شد در خصوص تعداد مجاز جذب بازیکن خارجی دچار تردید بودند. قانونی که در این خصوص فصل گذشته به اطلاع باشگاه‌ها رسید به شرح زیر است:

به منظور اطمینان از سلامت نقل و انتقال بازیکنان خارجی، چنان‌چه یک بازیکن خارجی به‌جز دلایل پزشکی مورد تایید ایفمارک در کم‌تر از ۶۰ درصد از زمان مسابقات شرکت نداشته باشد، به ازای هر بازیکن غیرموثر، یک سهمیه خارجی آن باشگاه برای فصل بعد کسر می‌شود.

این موضوع که در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت نشان می‌داد باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم رعایت این قانون در خصوص وحدت هنانوف و نبیل باهویی، با کاهش دو سهمیه لیگ برتری مواجه شده است و نمی‌تواند بیش از این سقف اقدام به جذب بازیکن کند. این در حالی بود که سرخپوشان در حال مذاکره و جذب بازیکنان مازاد بر این سقف بودند و رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم در این خصوص با اطمینان خاصی اعلام کرد مشکل مربوطه برطرف شده و اجازه جذب بازیکن بیش از این تعداد را گرفته‌اند.

با این وجود روز گذشته باشگاه پرسپولیس در صفحه رسمی خودش از سازمان لیگ درخواست کرد تا تکلیف آنها را در این خصوص روشن کرده و بدانند چه میزان سهمیه جذب بازیکن خارجی دارند.

سازمان لیگ در این خصوص بیانیه زیر با منتشر کرد:

« به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، پیرو انتشار بیانیه ای باشگاه پرسپولیس مبنی بر تعداد سهمیه بازیکنان خارجی در فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ جهت روشنگری افکار عمومی وجامعه فوتبال اعلام می شود در تاریخ ۲۰ تیرماه طی نامه ای به شماره ۰۳۹۰۹۶/۱۱۰ پاسخ مستند به دستورالعمل ناظر بر قراردادها در  فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به مدیریت محترم باشگاه اعلام شده است.

ضمن اینکه بعد از این تاریخ نیز با مصوبه جدید کارگروه ناظر بر قراردادها  یک سهمیه اضافی بازیکن خارجی به تمامی باشگاه های لیگ برتر اختصاص پیدا کرده است. 

سازمان لیگ بارها بر همراهی و تعامل مثبت و موثر با همه باشگاه های فوتبال و به ویژه نمایندگان کشورمان در رقابت های آسیایی تاکید کرده و در چارچوب قوانین و آئین نامه ها از حقوق باشگاه ها حمایت می کند.»

طی این توضیحات با توجه به اینکه سهمیه بازیکنان خارجی تا سال قبل 4+1 بود و امسال با اضافه شدن یک سهمیه به 5+1 تغییر کرده است، پرسپولیس با کسر دو سهمیه مجاز به استفاده از 3+1 بازیکن خارجی است.

بدین ترتیب باشگاه پرسپولیس تنها ۴ سهمیه خارجی در اختیار دارد که با حضور گولسیانی، اورونوف، گوندوز و ایوب العود این سقف پر شده و دیگر اجازه اضافه کردن بازیکن خارجی دیگری ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha