کد خبر 265465
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

شاهکار تکواندوی ساعی در المپیک: سه نفر، سه مدال

شاهکار تکواندوی ساعی در المپیک: سه نفر، سه مدال

تکواندوی ایران در المپیک پاریس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و این نشان از مدیریت خوب هادی ساعی در رأس این مجموعه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم به پایان خودش نزدیک شده و امروز پرونده کاروان ایران در این رقابت‌ها بسته خواهد شد و با وجود نقدهایی که به عملکرد ورزش ایران در این دوره وارد است، در یک رشته ما توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و آنهم تکواندو است.

از سال‌ها قبل بحث حضور ورزشی‌ها در رأس ورزش کشور و سپردن ریاست فدراسیون‌های مختلف به افرادی که قهرمان آن رشته ورزشی بودند در ایران مطرح بود و چند سالی است که موجی از این نفرات در رأس ریاست فدراسیون‌ها قرار گرفتند که تکواندو و کشتی با حضور هادی ساعی و علیرضا دبیر در رأس آن هستند.

تکواندوی ایران در این مسابقات موفق شد پس از ۱۶ سال مجدداً صاحب نشان طلای المپیک شود و پس از تجربه تلخ المپیک ۲۰۲۰ توکیو مجدداً به جایگاه واقعی خود بازگردد. آرین سلیمی نیز پس از هادی ساعی تبدیل به دومین تکواندوکاری شود که مدال طلای المپیک را کسب کرده است.

عملکرد تکواندوی ایران در پاریس نیز بهترین دستاورد تاریخ تکواندو در هفت حضور رسمی در تاریخ المپیک بود. مجید افلاکی سرمربی تیم ملی کشورمان نیز با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره لقب موفق‌ترین سرمربی تاریخ تکواندوی ایران در المپیک را به خود اختصاص داد. این در  حالی است که پیش از این تنها غلامحسین ذوالقدری با دو تکواندوکار موفق شده بود در المپیک ۲۰۰۴ آتن یک مدال طلا و یک برنز کسب کند.

در پایان مسابقات اما تیم ملی تکواندوی ایران با کسب ۴ مدال بهترین عملکرد را در میان تمامی کشورها از لحاظ کسب مدال داشت و کره‌جنوبی با ۳ مدال در جایگاه دوم و فرانسه و چین نیز با دو مدال در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین تیم ملی کشورمان پس از کره‌جنوبی که با کسب دو مدال طلا و یک برنز بهترین عملکرد مدالی را داشت، با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز در جایگاه دوم قرار گرفت. پس از ایران نیز ازبکستان با یک مدال طلا و یک مدال نقره و تونس و فرانسه با یک مدال طلا و یک برنز در رتبه سوم قرار گرفتند.

در این مسابقات آرین سلیمی موفق به کسب مدال طلا شد، ناهید کیانی و مهران برخورداری به مدال نقره رسید و مبینا نعمت‌زاده نیز مدال برنز را کسب کرد.

این نتایج در کنار تلاش و زحمت خود ورزشکاران و هدایت خوب کادرفنی، مرهون مدیریت درست و به جای هادی ساعی است که توانست تکواندوی ایران را از آن شرایط بحرانی نجات داده و به سر منزل مقصود برساند و این می‌تواند الگویی برای سایر فدراسیون‌های ورزشی باشد که با سپردن سکان خود به دست اهل فن می‌توانند عملکرد موفقی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha