کد خبر 265247
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰

در گفتگو با «حیات» اعلام شد؛

ثبت نام بیمه اربعین چرا و چگونه؟

ثبت نام بیمه اربعین چرا و چگونه؟

زائران اربعین باید در سامانه سماح تاریخ دقیق خروج از کشور و مرزی که از آن خارج می‌شوند را مشخص کنند، طبق آن تاریخ از ساعت صفر روز قبل تعهدات بیمه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ پوشش بیمه ای زائران اربعین امسال در سه بسته ارائه شده است. زمانی که زائران به سامانه سماح برای ثبت نام مراجعه کنند ناگزیر به خرید یکی از این سه بسته هستند. اما این پوشش بیمه ای چیست؟

تفاوت بسته های بیمه ای اربعین

یونس مقدمی، سخنگوی شرکت بیمه‌گر اربعین با اشاره به اینکه سه بسته ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی با پوشش‌های مالی متفاوت بیمه اربعین برای زائران در نظر گرفته شده است، می گوید: پرداخت غرامت فوت به هر علت در بسته اول ۱۰۰ میلیون تومان، در بسته دوم ۱۵۰ میلیون تومان و در بسته سوم ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین غرامت فوت ناشی از حادثه در بسته اول ۷۰۰ میلیون تومان، در بسته دوم ۸۵۰ میلیون تومان و در بسته سوم یک میلیارد تومان خواهد بود.

پوشش بیمه ای چرا و چگونه؟

سخنگوی شرکت بیمه‌گر اربعین همچنین در مورد غرامت نقص عضو گفت: غرامت نقص عضو و ازکارافتادگی دائم یا جزئی هم در بسته اول ۷۰۰ میلیون تومان، در بسته دوم ۸۵۰ میلیون تومان و در بسته سوم یک میلیارد تومان است. هزینه درمانی جراحی و بستری هم در بسته اول ۱۰۰ میلیون تومان، در بسته دوم ۱۲۰ میلیون تومان و در بسته سوم ۱۵۰ میلیون است. هزینه درمان سرپایی و پاراکلینیکی هم در بسته اول ۱۰ میلیون تومان، در بسته دوم ۱۲ میلیون تومان و در بسته سوم ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این پوشش های بیمه ای، زائران را از بار مالی ناشی از هزینه‌های پزشکی محافظت کند، بیمه اربعین می‌تواند زائران را در برابر حوادث ناگوار مانند تصادفات، سرقت، یا مشکلات دیگری که ممکن است در زمان زیارت رخ دهد، حفاظت کند.

ملاک آغاز و پایان پوشش بیمه ای چیست؟

مقدمی گفت: زائران باید در سامانه سماح تاریخ دقیق خروج از کشور و مرزی که از آن خارج می‌شوند را مشخص کنند زمانی که تاریخ ثبت شد از ساعت صفر روز قبل تعهدات بیمه آغاز می‌شود به نوعی می‌توان گفت تعهدات بیمه از درب منزل شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم در این زمینه ثبت تاریخ دقیق خروج است که از زائران درخواست داریم تاریخ خروج خود را دقیق در سامانه سماح اعلام کنند چرا که ملاک پوشش بیمه و خدمات همین تاریخ خروج است که از سمت سامانه سماح به سمت بیمه ارسال می‌شود. حداکثر زمان پوشش بیمه‌نامه اربعین هم بیست روز است و پوشش بیمه ساعت ۲۴ روز بعد از ورود به کشور خاتمه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha