کد خبر 264764
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

پیروزی مقتدرانه میرزازاده برابر حریف آمریکایی/ شیر بختیاری به غول هاوانا خورد

پیروزی مقتدرانه میرزازاده برابر حریف آمریکایی/ شیر بختیاری به غول هاوانا خورد

امین میرزازاده با پیروزی در دور نخست مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک به جمع هشت نفر برتر وزن ۱۳۰ کیلوگرم راه یافت و در مرحله بعد باید به مصاف میخائین لوپز دارنده ۴ مدال طلای المپیک از کوبا برود.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ مسابقات کشتی سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک امروز (دوشنبه) با رقابت‌های فرنگی‌کاران در سال شامپ د مارس آرنا شهر پاریس به صورت رسمی آغاز شد. در این روز قهرمانان اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم پیکار خواهند داشت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده نماینده ایران که عنوان پنجم المپیک توکیو را در کارنامه دارد در نخستین مبارزه به مصاف آدام کون دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۸ جهان از آمریکا رفت و حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست داد و به جمع هشت نفر برتر وزن ۱۳۰ کیلوگرم رسید. پیکار میرزازاده با قهرمان آمریکایی نخستین دیدار کشتی فرنگی ایران در المپیک بود که روی تشک C سالن شامپ د مارس آرنا و از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار شد.

سه دقیقه نخست دیدار شیربختیاری ورزش ایران با قهرمان آمریکایی با نتیجه سه بر صفر به سود نماینده ایران به پایان رسید. 

در سه دقیقه دوم آدام کون آمریکایی تلاش بیشتری را برای جبران امتیازات داشت تا جایی که داور مسابقه پوئن اخطار را به وی داد اما این فرنگی کار نتوانست در خاک فنی را روی تانک کشتی ایرانی اجرا کند. این کشتی در نهایت با نتیجه سه بر یک به سود نماینده ایران به پایان رسید تا میرزازاده به جمع هشت نفر برتر وزن ۱۳۰ کیلوگرم برسد.

میرزازاده در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف میخاییل لوپز (دارنده چهار طلای المپیک را در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ و ۵ طلا و ۳ نقره) از کوبا برود.  لوپز ۴۱ ساله در نخستین مبارزه خود با نتیجه ۷ بر صفر لی سئون چان از کره‌جنوبی را شکست داد.

میرزازاده در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک توکیو با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب لوپز شده بود.

تا دقایق دیگر مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در دور نخست به مصاف فرگات از الجزایر می‌رود و در صورت برتری در یک چهارم نهایی مقابل برنده فومیتا از ژاپن و حریف کوبایی خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha