کد خبر 264658
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹

میعادفر خبرداد:

خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید/ فعالیت ۴۰۰ دستگاه موتورلانس در سطح کشور 

خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید/ فعالیت ۴۰۰ دستگاه موتورلانس در سطح کشور 

رئیس سازمان اورژانس کشور از خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات،  جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در ارتباط زنده برنامه صف اول، گفت: سالیانه بیش از پنج میلیون مأموریت انجام و چهار میلیون مأموریت بر بالین بیماران یا مصدومان اعزام می‌شوند. سالیانه بیش از یک میلیون مأموریت حوادث ترافیکی توسط فوریت‌های اورژانس انجام می‌شود.

 وی بیان کرد: در مجوز استخدامی اخیر وزارت بهداشت ۳۵۴۰ نفر برای نیروی انسانی اورژانس بوده است و در استخدام جدید وزارت بهداشت برای اورژانس تأمین نیروی خانم در نظر گرفته می‌شود.

 میعادفر افزود: امسال ۴۰۰ نفر از دختران در رشته فوریت‌های پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند. اکنون ۲۰ پایگاه اورژانس بانوان در کشور راه‌اندازی شده است. با مصوبه شورای‌عالی سلامت، موضوع تقویت ناوگان اورژانس و اورژانس بانوان مطرح و تصویب شده است.

 وی بیان کرد: اکنون موضوع نوسازی آمبولانس‌ها مسئله مهمی است و اکنون حدود ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس کشور فرسوده است. اکنون ۵۲ فروند بالگرد و دو هواپیمای بال ثابت برای اورژانس هوایی وجود دارد که مسئله جدی بود بودجه مشخص برای ابن حوزه است؛ سالیانه بین یک و نیم تا دو همت هزینه اورژانس هوایی در یال است و در یال گذشته ۴۵۰ مادر باردار از طریق اورژانس هوایی منتقل شده‌اند.

  وی افزود: اورژانس دونده برای نقاط شلوغ مانند بازار تهران در نظر گرفته شده است و اورژانس دونده در مناطق شلوغ مستقر هستند. اکنون ۴۰۰ موتورلانس در سطح کشور فعال هستند که پیش‌بینی‌شده ۳۰۰ دستگاه موتورلانس به این آمار اضافه خواهد شد. آمارها نشان می‌دهد که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از مأموریت‌ها نیاز به اعزام نیست.

  میعادفر ادامه داد: اکنون ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس و اکنون ۵۰۰ دستگاه آمبولانس تا مهر وارد چرخه فعالیت می‌شوند. امیدوارم با اعتبارات ارزی و بودجه یک درصد از فروش خودرو حدود ۱۰۰۰ دستگاه جدید آمبولانس خریداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha