کد خبر 264583
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱

در دومین رویداد ملی جوانی جمعیت: 

جنایت صهیونیست‌ها در خاک کشورمان غیرقابل تحمل است/ ضرورت اقناع و مشاوره در موضوع جوانی جمعیت

جنایت صهیونیست‌ها در خاک کشورمان غیرقابل تحمل است/ ضرورت اقناع و مشاوره در موضوع جوانی جمعیت

آخرین فقره جنایت صهیونیستها این بود که میهمان یک کشور مستقل را در خاک رسمی او  به شهادت برسانند؛ این موضوع غیر قابل تحمل است و مطالبه ملت ایران از دولتمردان بنا بر دفاع مشروع، درست است. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، آیین دومین رویداد ملی جوانی جمعیت امروز چهاردهم مردادماه با حضور دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. 

در این آیین دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تسلیت شهادت شهید اسماعیل هنیه گفت: صهیونیستها با ترور شهید هنیه نشان دادند به علت تفکر نژادپرستانه‌شان ارزشی برای سایرین قایل نیستند و همه انسانهای عالم را بنده و برده خود میدانند؛ چون سایر انسانها را در آموزه‌های تلمودی خود حیوان میدانند، اجازه شکار آنان را به خود میدهند؛ مرز اخلاقی، قانونی و مفهموم حقوق بشر برایشان بی‌معناست و این نوع تفکر آپارتایدی که در یک رژیم جعلی میبینیم ماحصل یک آپارتاید حقوقی در نظام حقوق بین الملل است.

وی ادامه داد: زمانی که سیر تطور استعمار شامل (استعمار پسانو، استعمار نو، استعمار جدید) بررسی شود، میبینیم که در استعمار پسانو استعمارگران کشورها را اشغال می‌کردند، در استعمار نو رژیم‌های دست نشانده را جایگزین نیروی نظامی مقیم کرده و در استعمار جدید نظامات حقوقی و بین‌الملل در خدمت استعمارگران است؛ در واقع ساختار جهانی را طوری طراحی میکنند که کشورها مجبور به تبعیت از آنان بشوند و بعد آپارتایدی در آن میگذارند. برای نمونه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی به سلاح هسته‌ای ممنوع است؛ جز ۶ کشوری که جزو باشگاه هسته ای هستند؛ یعنی تبعیض حقوقی بین المللی برای خود طراحی کرده و از آن هر جا صلاح دانستند، علیه کشورهای مستقل استفاده میکنند.  

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح کرد: اگر هر رژیم دیگری در جهان با این حجم از جنایت تاریخی و تعرض به حاکمیت ملی بسیاری از کشورها در اروپا، قبرس و... در طول ۷۵ سال خود ‌بود؛ برخورد دیگری با آنان می شد، ولی اینها اصلا مورد سوال و اعتراض قرار نمیگیرند؛ چراکه ساختار نظام بین‌المللی اینگونه چیده شده است. آنان به کشورها می‌گویند یا عمله ما باشید یا فشار حقوقی، بین المللی و ... روی شما قرار می دهیم. آخرین فقره نیز جنایتی بود که میهمان یک کشور مستقل را در خاک رسمی او  به شهادت برسانند؛ این موضوع غیر قابل تحمل است و مطالبه ملت ایران از دولتمردان بنا بر دفاع مشروع درست است. 

قاضی زاده هاشمی همچنین عنوان کرد: قرآن به خوبی به ما یاد داده که باید از موضع بالا با یهود برخورد کنیم و اگر از این دستور مراقبت نکنیم؛ رفتارهای آنان تبدیل به یک بدیعه جهانی می شود؛ متاسفانه برخی از سیاستمداران ما رفتارهای رژیم صهیونیستی و آمریکا را به شخص تنزل میدهند. در حالی که رژیم جعلی رفتارش اینگونه است؛ امیدواریم طبق فرمایشات رهبری برخوردی بازدارنده در این باره اتفاق بیفتد. رفتار اسراییلی ها جوری است که زمینه فعال نابودی خود را رقم می زنند. می دانیم که جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده است؛ اما ظاهرا اسراییلی ها تصمیم گرفته اند که ما مجبور به برخوردی سخت با آنان شویم. 

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: رفتار رژیم صهیونیستی به این دلیل است که تصور می کنند با وارد کردن خود به جنگ با ایران می توانند اروپا و آمریکا را با خود همراه کنند در حالی که تفکری احمقانه است چراکه آمریکایی ها توان ورود به جنگی جدید را ندارند و در مسئله جنگ اوکراین این را به خوبی نشان دادند. ضمن اینکه آمریکایی ها در منطقه ما آسیب‌پذیر هستند. شهید هنیه نیز با شهادتش، در منطقه موثرتر و بزرگتر و باعث تقویت جبهه وحدت اسلامی علیه اسراییل و آمریکا شد و امیدوارم این موضوع سرآغاز فروپاشی سریع اسراییل و عقبه آمریکا در منطقه باشد. 

رئیس بنیاد شهید در ادامه این جلسه با اشاره به گزارش خانم گنجی از موضوع اقدامات اجرا شده در بحث جوانی جمعیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مایه افتخار است که در برخی از امور در این زمینه بنیاد پیشتاز است؛ من از یک دهه قبل در کارگروه مربوطه فعالیت می کنم؛ این انتظار هم وجود داشت که سازمانی که مربوط به شهدا است، قوی تر و بهتر از باقی سازمانها عمل کند، امیدوارم فعالیتهای فرهنگی و ... بعنوان مصوبات پیگیری شود.

دکتر قاضی زاده همچنین در ادامه اشاره کرد: در موضوع فرزندآوری، مسئله ما بیشتر از فرزندآوری، افزایش سن ازدواج و افزایش فاصله سن پدر و مادر و فرزند اول بود. طبق مطالعات در سال 85؛ 93  درصد جمعیت ایران تمایل به فرزند دو و بیشتر را داشتند، 64 درصد سه فرزند و بیشتر، ۴۵ درصد تمایل به ۴ فرزند را داشتند. ما در کنار بحث تشویقی باید سازوکار اقناع داشته باشیم و در این زمینه گفتگو، راهنمایی، مشاوره و تشویق را در دستورکار قرار دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در نظامات مدیریت ارتقا شغلی بنا بر قانون، بحث تاهل و تجرد باید برای ارتقای شغلی مبنا باشد؛ این موضوع جای کار دارد. مشاوره باید در صدر کارها قرار گرفته و اگر می‌خواهیم مسئله فرزندآوری حل شود باید موضوع ازدواج و طلاق حل شود. بنیاد شهید به عنوان نهادی انقلابی و فرهنگی باید الگو باشد؛ در این حوزه در معاونت فرهنگی و مشاوره ازدواج سازوکاری اندیشه شود تا خدمات فعال داده و زمانی که موضوعی پیش می آید بتوانند به آنان مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha