کد خبر 264562
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰

حدادعادل در افتتاحیه جشنواره آفرینو مطرح کرد؛ 

آموزش و پرورش میدان گسترده نوآوری است

آموزش و پرورش میدان گسترده نوآوری است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا با توجه به پیشرفت هایی که دارد دنیای نواوری و مسابقه نواوری است هر فردی در این مسابقه فعال تر باشد برتر خواهد بود. 

به گزارش گروه اجتماعی حیات، از دبیرخانه اولین جشنواره آفرینو، غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در مراسم افتتاحیه جشنواره آفرینو (اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی) که صبح امروز ۱۴ مردادماه در سالن همایش‌های پژوهشکده نفت برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از فعالیت معلمان برای انسان سازی اظهار کرد: خداوند انسان را در احسن تقویم آفریده است موضوع شغل معلمان و مدرسه دارها، تربیت انسان را دنبال می‌کند که یک افتخار و نعمت بزرگ است. 

وی در ادامه تربیت نسل آینده را بهترین خدمت به کشور دانست و افزود: معلم همیشه وجود خود را در شاگرد خود می‌بیند و این نعمت بزرگی است. 

عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی ادامه داد: در باب نواوری باید گفت که دنیا با توجه به پیشرفت هایی که دارد دنیای نواوری و مسابقه نواوری است هر فردی در این مسابقه فعال تر باشد برتر خواهد بود. جهان امروز عرصه رقابت در نواوری هاست. 

حدادعادل اظهار کرد: نواوری در آموزش و پرورش بیش از جاهای دیگر، میدان دارد نواوری فرایند مشترک بین معلم و دانش آموز و یک کار انسانی متقابل است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی بیان کرد: آموزش و پرورش میدان گسترده نواوری است اما مدارس غیردولتی نیز امکان نواوری بیشتر دارند. نواوری مستلزم ۳ شرط است؛ فردی می تواند نواوری کند که فکر کند، اعتماد به نفس و داشتن آزادی نیز از دیگر شروط نواوری است. در مدارس غیردولتی سومین شرط بیشتر از مدارس دولتی وجود دارد. 

وی تصریح کرد: مدرسه دارها می توانند برای مدارس دولتی پیشران تحول باشند وقتی مدارس غیردولتی نواوری کنند سطح مدارس دولتی نیز بالا می رود و رقابت سازنده ای بین مدارس دولتی و غیردولتی در کشور مدیریت می شود. 

حدادعادل تاکید کرد: از همه مدیران مدارس غیردولتی در خواست دارم تربیت مدیریتی را در مدارس فراموش نکنند نواوری فقط در آموزش و تجهیزات نیست نواوری جنبه های مختلف دارد باید بتوان دانش آموزان را مدیر تربیت کرد. 

وی با بیان اینکه نباید نواوری در عرصه های مدیریتی فراموش شود گفت: به فکر این نباشیم که دانشمند تربیت کنیم باید بتوانیم دانشمند با عرضه و مدیر تربیت کنیم که او با دانش خود بتواند کشور را اداره کند.

تشکیل کارگروه تسری ابتکارات در آموزش و پرورش پس از برگزاری جشنواره آفرینو

در ادامه، روح‌الله لطفی دبیر جشنواره آفرینو اظهار کرد: جشنواره آفرینو از جنس خلاقیت و نواوری است که به عنوان اولین جشنواره نواوری در حوزه مدارس غیردولتی برگزار می شود و اهدافی مانند شناسایی ابتکارات و ترویج و تسری این ابتکارات در مدارس سراسر کشور را دنبال می کند. 

وی افزود: با ارائه فراخوان رسمی در دی ماه،این جشنواره با محور و موضوعات نواوری در فرایندهای تربیتی، نواوری در طراحی فرایندهای آموزشی و پژوهشی، نواوری در نوع مدیریت مدارس، نواوری در نوع مشارکت و تعاون، نواوری در محیط های تعلیم و تربیت براساس تنوع محیط های یادگیری در سند تحول بنیادین، نواوری در مبانی نظام تعلیم و تربیت برگزار می شود. 

وی اظهار کرد: بیش از ۶هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و داوری در سه سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری انجام شده است در نهایت ۲۰ اثر داوری شده است که در مراسم اختتامیه آثار برتر معرفی می شوند. 

لطفی اعلام کرد: کارگروه تسری ابتکارات در آموزش و پرورش بعد از جشنواره شکل می گیرد و محتواهایی تهیه می شود تا به کل کشور ارسال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha