کد خبر 264494
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید مطرح کرد؛

احراز جانبازی متقاضیان سرعت می‌گیرد/ کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های احراز جانبازی

احراز جانبازی متقاضیان سرعت می‌گیرد/ کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های احراز جانبازی

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های احراز جانبازی خبر داد.

سید باقر سیدرضایی، مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران کل کشور در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین همایش منطقه‌ای معاونین مددکاری و مشارکت‌های مردمی و روسا و کارشناسان پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها در گفتگو با خبرنگار حیات، گفت: هدف از برگزاری این همایش، ارتقای سطح علمی همکاران حوزه پذیرش و امور اداری و همچنین ارتقای سطح کیفی پاسخگویی است.

نیازهای ایثارگران مجددا بررسی شود

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظارات این بنیاد از همکاران این حوزه را تسلط کافی بر قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های مرتبط در حوزه امور اداری ایثارگران و احراز و پذیرش دانست و گفت: همکاران پذیرش و امور اداری باید نسبت به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و همچنین قانون حالت اشتغال و آیین‌نامه‌های مرتبط با آن و آیین‌نامه مصادیق احراز شهادت، تسلط کامل داشته باشند.

سیدرضایی با بیان اینکه الگوی حرکتی اداره کل پذیرش و امور اداری ایثارگران نشأت‌گرفته از بند ۸ سیاست‌های کلی نظام در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ابلاغی مقام معظم رهبری سال ۱۳۸۹ است، افزود: شناخت نیاز واقعی و اقدام به موقع و ارائه خدمت موثر، حداقل انتظار سیاستگذاران حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ماست.

وی افزود: با ابلاغ برنامه هفتم توسعه و تکلیف اصلاح قوانین و تجمیع آنها و همچنین تنقیح قوانین برای جامعه ایثارگری انتظار داریم تا با برگزاری جلسات کارشناسی در سطح شهرستان و استان و منطقه، ضمن بررسی کامل نیازهای جامعه ایثارگری با توجه به منابع در اختیار و اولویت‌های جامعه ایثارگری نسبت به پیشنهادات کارشناسی اقدام لازم از طریق استان‌ها انجام پذیرد.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های احراز جانبازی

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال ۱۴۰۳ به دنبال سه هدف عملیاتی در جهت بهبود فرایندهای اجرایی در حوزه پذیرش هستیم که ازجمله تکمیل اطلاعات پایگاه حقوق و مزایا و همچنین قانونمند کردن پرداخت‌ها و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های احراز در راستای افزایش سطح خدمات‌دهی به جامعه‌ ایثارگری در حوزه پذیرش و امور اداری ایثارگران هستیم.

سیدرضایی خاطرنشان کرد: از همکاران انتظار دارم با صبر و تحمل در شنیدن و پاسخگویی و رسیدگی به امورات و همچنین گفتمان و نحوه بیان درست و همچنین توجه به اولویت‌ها با استفاده از ابزار سرعت و دقت در اجرای امور محوله و اشرافیت به وضعیت خانواده‌های ایثارگران با بهره‌گیری از تفویض اختیار انجام‌شده در راستای بهبود پاسخگویی و بهبود کیفیت ارائه خدمات، اقدامات ارزشمندی در راستای ایجاد رضایتمندی در جامعه ایثارگران داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha