کد خبر 264162
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷

وحیدی مطرح کرد:

امنیت و سلامت ۲ موضوع مهم در اربعین است

امنیت و سلامت ۲ موضوع مهم در اربعین است

وزیر کشور گفت: ۲ موضوع امنیت و سلامت در اربعین بسیار مهم است که در زمینه امینت دولت عراق بسیار پای کار بوده.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، احمد وحیدی وزیر کشور در کنگره بین المللی امداد و نجات، سلامت و مدیریت انبوه در  اربعین حسینی که ظهر امروز ۱۱ مرداد ماه برگزار شد اظهار کرد: امسال یکبار دیگر بوی اربعین فضای کشور ما را معطر کرده و اربعین یک جریان بزرگ تمدنی است.

وی با بیان اینکه اربعین نمایش پیروزی کربلا است افزود: اربیعن بی تردید زمینه ساز ظهور است و در اربعین از همه اقلیت‌های مذهبی حضور دارند.

وحیدی بیان کرد: یاد شهید رییسی را گرامی میداریم؛ شهید رییسی در چند سال گذشته جلسات متعددی در زمینه اربعین میگذاشتند و پیگیر این موضوع بودند.

وزیر کشور گفت: ۲ موضوع امنیت و سلامت در اربعین بسیار مهم است، مبحث امینت با دولت عراق است و در چند سال اخیر دولت عراق بسیار پای کار بوده و امسال نیز جلسات متفاوتی با طرف عراقی برگزار شده و بسیار پای کار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه سلامت زائران، هلال احمر نقش بسیار مهمی دارد افزود: امسال موضوع گرمازدگی بسیار مهم است و سال گذشته مورد فوتی بر اثر گرمازدگی نداشتیم. در زمینه گرمازدگی امسال باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم و به جز گرمازدگی، بحث تب دانگی هم خواهیم داشت که باید این امر در مرزها بیشتر کنترل شود.

وحیدی بیان کرد: هلال احمر ما بسیار قوی وکارامد است و امیدوارم با ظرفیت‌های پیش بینی شده اتفاقات خوبی رقم خورده و توصیه میکنم هموطنان خود را در سامانه سماح بیمه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha