کد خبر 264157
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴

در گفتگو با «حیات»؛

نحوه دهک بندی ایثارگران اعلام شد

نحوه دهک بندی ایثارگران اعلام شد

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، نحوه دهک بندی ایثارگران را تشریح کرد

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با بیان اینکه تفاوتی در نحوه دهک بندی ایثارگران نسبت به سایر مردم وجود ندارد، گفت: شاخص‌های وسع‌سنجی برای همه افراد یکسان است و ایثارگران نیز از این قانون مستثنی نیستند.

جزئیات دهک‌ بندی ایثارگران

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در مورد جزئیات دهک‌بندی ایثارگران و سایر مردم گفت: پایگاه رفاه ایرانیان بر اساس تکلیف قانونی خود موظف است هر سال دو مرحله برای به‌روزرسانی داده‌ها و دهک بندی مردم اقدام کند.

محمدی با اشاره به جمع‌آوری داده‌های خانوارها در دوره‌های شش ماهه، افزود: این پایگاه، داده‌ها را از دستگاه‌هایی که مکلف هستند داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکای خود را به این پایگاه ارسال کنند، جمع‌آوری می‌کند.

به گفته وی، کارشناسان فنی و تحلیلی پایگاه رفاه ایرانیان نسبت به پاکسازی این داده‌ها و سپس دهک بندی خانوارها و جامعه اقدام می‌کنند.

شاخص‌های موثر در دهک بندی

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با بیان اینکه در دهک بندی، شاخص‌ها و متغیرهایی دخیل هستند، خاطرنشان کرد: شاخص‌های اقتصادی و رفاهی هر خانوار ازجمله دارا بودن خودرو، وضعیت بانکی، وضعیت حقوق و درآمد خانوار و همچنین بعضی از موضوعات غیر اقتصادی چون جزو زنان سرپرست خانوار بودن، ساختار خانواده، بیماری صعب العلاج و معلولیت در خانواده ازجمله این شاخص‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha