کد خبر 264086
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴

گزارش حیات از مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران

گزارش حیات از مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران آغاز شد و رهبر انقلاب بر پیکر وی اقامه نماز داشتند.

به گزارش حیات؛ بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ محل اقامت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس ، در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط مجلس شورای اسلامی برای شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران بود که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات طوفان الاقصی سفرهای متعددی به کشورمان داشت.

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه درتهران مقامات لشکری و کشوری با انتشار پیام‌های تسلیت جداگانه به این موضوع واکنش نشان دادند.

هم چنین دولت به همین مناسبت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

تجمعات مختلفی هم در محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی برگزار شد.

مراسم وداع با شهید هنیه و محافظش هم شب گذشته، چهارشنبه شب در معراج شهدای تهران برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه از ساعت ۸ صبح در دانشگاه تهران آغاز شده است. 

در این مراسم که با سخنرانی محمدباقر قالیباف و مداحی میثم مطیعی همراه بود، مردم و مسئولان ساعتی پیش از آغاز رسمی حضوری گسترده داشتند.

قالیباف: ما به فرموده رهبرمان خون‌خواه شهید هنیه هستیم

در این مراسم، رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه تهران گفت: این خطای استراتژیک رژیم صهیونیستی است که فکر می‌کند شهادت این  شهدا تاثیری در روند حرکت ما دارد.

محمدباقر قالیباف افزود: خطای دوم دیگر رژیم صهیونیستی این است که به حرف‌های رهبر ما توجه نکرده است که دوران بزن در رو تمام شده است. ما می‌دانیم که هیچ عملی بدون اطلاع آمریکا انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این وظیفه ما است که در جای مناسب و وقت مناسب عکس العمل داشته باشیم، افزود: ما به فرموده رهبرمان خون خواه شهید هنیه هستیم. رژیم صهیونیستی بداند که بهای گزافی برای این مسئله می‌پردازد.

نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید هنیه

حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر این شهید برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز کردند.

وداع رهبر انقلاب با پیکر شهید اسماعیل هنیه

گفتنی است؛ تشییع پیکر این شهید پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب برگزار خواهد شد.

جهانیان بکوشند غده سرطانی صهیونیستی را از ریشه برکنند

خلیل الحیه نماینده حماس صبح امروز پنجشنبه ۱۱ مرداد در مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» در دانشگاه تهران گفت: مومنان کسانی هستند که بر عهد خود با خدای خود صادق بودند. برخی از آنان رفتند و برخی دیگر همچنان در انتظارند و هرگز تغییری در اراده خود نخواهند داد.

وی افزود: برادران مسلمان، برادران جمهوری اسلامی ایران، فرزندان امت اسلامی همه آزادگان جهان؛ امروز ما رهبر حرکت خود و رهبر جنبش حماس و مقاومت فلسطین را وداع می‌گویم، ایشان در قلب میدان و در جریان نبرد طوفان الاقصی آن نبرد را علیه اشغالگران صهیونیست رهبری کرد.

نماینده حماس عنوان کرد: ما امروز رهبرمان اسماعیل هنیه را وداع می‌گوییم، کسی که رژیم صهیونیستی گمان برد که با ترور او می‌تواند مسیر ما را منحرف سازد یا اراده ما را ضعیف‌تر کند و یا همت‌های ما را کاهش دهد در حالی که او متوهم است.

الحیه ادامه داد: رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جنایت جدید به همه جهانیان ثابت کرد که این رژیم مظهر شَر و ناآرامی در منطقه است و همه جهان باید بکوشند تا این غده سرطانی را از ریشه برکند.

پیام تسلیت سردار رادان در پی شهادت «اسماعیل هنیه»

سردار احمدرضا رادان در پیامی شهادت دکتر "اسماعیل هنیه" را تسلیت گفت که متن پیام به شرح زیر است: شهادت برادر بزرگوار و سرافراز جهان اسلام و مجاهد ‌خستگی ناپذیرجبهه‌های مقاومت؛‌ شهید دکتر اسماعیل هنیه؛ رئیس دفتر سیاسی حماس که پس از عمری تلاش و مبارزه در راه اسلام به هم‌کاروانیان  و خیل دوستان شهیدش ملحق شد را به مقام ‌معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت همیشه قهرمان فلسطین، امت اسلامی، آحاد فرماندهان و رزمندگان غیور جبهه مقاومت و ملت شریف ایران و بالاخص به خانواده معظم شهید عزیز و گرانقدر؛ تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بدون تردید ترور ناجوانمردانه و بزدلانه این قهرمان همیشه زنده اسلام بی پاسخ نخواهد ماند و قطعاً این اقدام جنایتکارانه، درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر از گذشته خواهد کرد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید والامقام، از درگاه خداوند منان مسئلت دارم روح بلند  آن عزیز سفر کرده  را در جوارملکوتی و دریای بیکران رحمتش به آرامش رساند.

فرزندان حزب الله در سراسر جهان، هر کدام «هنیه» خواهند شد

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه امروز پنجشنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه  درباره جنایت اسرائیل در به شهادت رساندن این رهبر والامقام مقاومت؛ اظهار داشت: به نظر می رسد اسرائیل به روزهای آخر خط رسیده است و برای اینکه بقای خود را حفظ کند از هیچ‌ جنایتی فروگذار نیست.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، نظام مقتدر جمهوری اسلامی درس پشیمان کننده‌ای را به دولت غاصب اسرائیل خواهد داد و خون امثال هنیه روی زمین نخواهد ماند.



جهانگیر با بیان اینکه مهمان عزیزی که آمده بود در مراسم تحلیف ریاست محترم جمهوری شرکت کند، بزدلانه توسط صهیونیست‌ها به خاک و خون کشیده شد، افزود: اطمینان داریم که فرزندان غیور حزب الله در سراسر جهان، همه آزادی خواهان چه مسلمان چه غیر مسلمان هر کدامشان برای انتقام سخت، یک‌ هنیه خواهند شد.

قاضی‌زاده هاشمی: وقتی  رهبر حماس به شهادت رسیده باید یکی از سران اصلی اسراییل حذف شود

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که صبح امروز -پنجشنبه ۱۱ مردادماه- از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد گفت: رژیم صهیونیستی برای چندمین بار نشان دادند مرزی برای خود و جنایاتشان قائل نیستند و در هر نقطه‌ای از جهان با هر ابزاری دست به جنایت می‌زنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه جامعه جهانی به جنایت‌هایی که اتفاق افتاده است، ادامه داد: به جامعه جهانی یادآوری می‌کنم، هر چه سریع‌تر باید فکری به حال این غده سرطانی کرد و برخورد باید قاطع و پشیمان کننده باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: این اقدام مسئولینی دارد که درباره اینکه چه نوع برخوردی و چه زمانی باشد، تصمیم می‌گیرند.

قاضی‌زاده‌هاشمی همچنین تاکید کرد: پاسخ وقتی بازدارنده است که در همان سطح اتفاق بیفتد یعنی وقتی رهبر حماس به شهادت رسیده باید یکی از سران اصلی رژیم صهیونیستی حذف شود.

رژیم اسرائیل حتما سیلی محکم‌تری نسبت به وعده صادق خواهد خورد

علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح چهارشنبه پس از اقامه نماز حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در دانشگاه تهران در جمع تشییع کنندگان گفت: رژیم صهیونیستی حتما سیلی محکم‌تری نسبت به وعده صادق خواهد خورد و این شهادت معنادار در خاک جمهوری اسلامی آغاز مرحله جدیدی را در نابودی اسرائیل و تسریع زوال آن به لطف الهی فراهم خواهد کرد.

حضور مردم در مراسم تشییع شهید هنیه

تشییع پیکر  شهید هنیه و محافظ او  پس از اقامه نماز، از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب با شعار «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای قرآن» برگزار شد.

میزان بالای حضور مردم در این مراسم در حدی بود که مردم در خیابان‌های مجاور دانشگاه به قرائت نماز بر پیکر  شهید پرداختند.

تشییع کنندگان علاوه بر عزاداری و سینه‌زنی، شعارهایی از جمله؛ «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، « جنایت اسراییل، جنایت آمریکاست»، « این همه قتل و غارت حمایت آمریکاست» و ... سر می‌دادند.

تعدادی از مردم پرچم رزیم صهیونیستی را پاره کرده و در زیرپای خود نهاده و در مقابل پرچم مردم مظلوم فلسطین را به اهتزاز درآوردند. اقشار مختلف مردم از جمله کودکان نیز با در دست داشتن پرچم فلسطین از جمله دیگر مهمانان این مراسم بودند.

پیکر شهید هنیه تشییع شد

پیکر شهید هنیه پس از برگزاری مراسم نماز توسط رهبر انقلاب، توسط مردم خونگرم و شهیدپرور کشورمان تشییع شد.

ماشین حامل پیکر شهید اسمعیل هنیه به دلیل ازدحام تشییع کنندگان به کندی حرکت می‌کرد، در این میان، ماشین‌های آتش نشانی نیز استقرار داشته و با آب‌پاشی سعی داشتند تا دمای هوا را برای تشییع کنندگان عزادار مقداری معتدل کنند.

به دلیل ازدحام جمعیت حاضر در مراسم تشییع ماشین حامل پیکر شهید از دانشگاه تهران تا نواب در خیابان آزادی به مدت 2 ساعت در مسیر بود و با رسیدن به محل تعیین شده در حالی که هنوز تشییع کنندگان در خیابان حضور داشتند مراسم به پایان رسید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha