کد خبر 263691
۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲

وزیر اقتصاد: 

زمان تشریفات گمرکی همزمان با رکورد صادرات غیرنفتی به نصف کاهش یافت 

زمان تشریفات گمرکی همزمان با رکورد صادرات غیرنفتی به نصف کاهش یافت 

وزیر اقتصاد گفت: زمان تشریفات گمرکی همزمان با رکورد صادرات غیرنفتی و بدون افزایش پرسنل به نصف کاهش یافت. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم امضای قرارداد ساخت ۱۲ دستگاه آشکارساز کامیونی فی مابین گمرک و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت‌های سرمایه گذار، بهره‌برداری از دستگاه‌های آشکارساز کامیونی و چمدانی در گمرکات کشور و امضای تفاهم‌نامه ساخت نخستین دستگاه آشکارساز ریلی در کشور گفت: تلاش کردیم برای تجار کشور، فرایندهای تولید و رویه های تجاری را تسهیل و قابل پیش بینی کنیم. البته به صددرصد وضع مطلوب نرسیدیم ولی پیشرفت‌های بسیار امیدبخشی رخ داده است. 

وی ادامه داد: در حوزه تسهیل تجاری، دستاوردی که دوستان ما در گمرک رقم زدند و زمان تشریفات گمرکی به نصف کاهش یافت، در زمانی محقق شد که پرسنل گمرک زیاد نشد و صرفا با مدیریت بهتر منابع، هم رکورد صادرات غیرنفتی و ترانزیت کشور رقم خورد. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: گمرک ایران بدون اینکه به ظرفیت پرسنلی خود چیزی اضافه کرده باشد با تکیه بر مدیریت جهادی و هوشمندسازی، توانست مدت زمان تشریفات را به نصف کاهش دهد. 

خاندوزی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ دستگاه آشکارساز و ۲۸ دستگاه آشکار ساز کامیون‌ها در گمرک به کار گرفته شده است.

به گفته وی، ۲۵ دستگاه اجرایی دخیل در گمرک هستند با ابن حال زمان تشریفات گمرکی به نصف کاهش یافته و تعداد بخشنامه های گمرکی سال قبل ۵۰ درصد و امسال ۲۰ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha