کد خبر 263687
۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹

معاون علمی رئیس‌جمهور: 

بازار شرکت‌های دانش‌بنیان گسترده شده است/ صدور ضمانت‌نامه های شرکت‌های دانش بنیان ازسوی صندوق‌های پژوهش و فناوری برای گمرک 

بازار شرکت‌های دانش‌بنیان گسترده شده است/ صدور ضمانت‌نامه های شرکت‌های دانش بنیان ازسوی صندوق‌های پژوهش و فناوری برای گمرک 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از صدور ضمانت‌نامه‌ برای شرکت‌های دانش بنیان برای گمرک ازسوی صندوق های پژوهش و فناوری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در مراسم امضای قرارداد ساخت ۱۲ دستگاه آشکارساز کامیونی فی مابین گمرک و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت‌های سرمایه گذار، بهره‌برداری از دستگاه‌های آشکارساز کامیونی و چمدانی در گمرکات کشور و امضای تفاهم‌نامه ساخت نخستین دستگاه آشکارساز ریلی در کشور گفت: یکی از اتفاقات خوب در دولت شهید رئیسی که مدیون توجه ویژه ایشان بود، بحث ورود شرکت های دانش‌بنیان به صنعت بود. 

وی ادامه داد: دولت سیزدهم یکی از درخشان‌ترین دوره‌های معاونت علمی با دستگاه های اجرایی بود. در دولت سیزدهم، همراه ترین و کمک کننده ترین دستگاه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، وزارت اقتصاد و زیرمجموعه‌های آن بود.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: تجهیزات نصب شده در گمرکات معادل چیزی است که در ۱۸ سال گذشته اتفاق افتاده است. تجهیز داخلی چند فرصت ویژه دارد ازجمله قیمت ۴۰ درصدی محصول داخلی نسبت به نمونه خارجی، در دسترس بودن مستقیم شرکت، استانداردهای به روز تجهیزات به دلیل سختگیری سازمان استاندارد و... 

وی با بیان اینکه ۱۷ دستگاه امسال و ۳۳ دستگاه در سال آینده از شرکت های دانش بنیان در گمرکات نصب خواهد شد، گفت: بازار اقتصادی خوبی برای شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است. 

معاون علمی رئیس‌جمهور با اشاره به رونمایی سامانه جامع گمرک با حمایت معاونت علنی و پیگیری وزیر اقتصاد، گفت: صندوق های پژوهش و فناوری می توانند به زودی ضمانت‌نامه هایی برای گمرک صادر کنند تا شرکت های دانش بنیان از این امکانات بهره مند شوند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha