کد خبر 263609
۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

معاون وزیر راه خبر داد:

امسال ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر سفر اربعین خواهیم داشت/ فروش بلیت چارتری ممنوع شد

امسال ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر سفر اربعین خواهیم داشت/ فروش بلیت چارتری ممنوع شد

جلسه هماهنگی ستاد اربعین در وزارت کشور پیش از ظهر امروز در ساختمان وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، سید کمال هادیان فر معاون وزیر راه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین گفت: صبح امروز در جلسه ستاد اربعین که با دکتر بذرپاش و معاونان وزیر برگزار شد؛ بر اساس پیش بینی ها امسال  ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار زایر را داریم و برآورد ما این است که ۶۳ درصد از خودروهای شخصی استفاده کنند و باقی از طریق هوایی، ریلی و دریایی انجام می‌شود. 

وی افزود: از ابتدای سفر اربعین که از ۱۶ مرداد تا پایان ماه صفر برگزار خواهد شد، ۸۸۰۰ اتوبوس یکتا نیاز داریم و در ایام پیک ۴۷۷۰ اتوبوس میخواهیم. علی رغم مصوبات ستاد مرکزی اربعین تاکنون ریالی دریافت نکرده ایم و از منابع وزارتخانه استفاده شده است پیشنهاد داریم که سهمیه ۶۰ لیتری برای خودروهای شخصی داده شود تا فشار از ناوگان عمومی برداشته شود و ۲۱۰۰ دستگاه کسری اتوبوس است.  سال گذشته نیروهای مسلح کمک نکردند. تمام اتوبوس‌هایی که به صورت قانونی وارد کشور می‌شود ۴۰۰ دستگاه است. 

هادیان فر افزود: نرخ اتوبوسها سال گذشته شرایط خاصی بود و ۴۰ درصد افزایش داشت و نظم برقرار نشد. پیشنهاد ما به برای افزایش قیمت اتوبوس به سازمان راهداری همان ۳۰ درصد است. در خصوص شناورها خرمشهر به بصره بحثی جدی است و این مسیر به صورت آزمایشی استفاده خواهد شد. ۳ هزار پرواز رفت و برگشت خواهیم داشت و فروش بلیت چارتر ممنوع شد. پیشنهاد ما این است که مردم بلیت رفت و برگشت را همزمان تهیه کنند تا بحث حمل و نقل نظمی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha