کد خبر 263409
۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱

موکبدار حضرت نرجس خاتون (س):

خوشحالم در ایام اربعین پذیرای زائران اباعبدالله (ع) در خانه پدری‌شان هستیم

خوشحالم در ایام اربعین پذیرای زائران اباعبدالله (ع) در خانه پدری‌شان هستیم

موکبدار حضرت نرجس خاتون (س) گفت: در حال حاضر با شرایط شکل گرفته شهر سامرا از غربت بیرون آمده و همه زائران نیز معمولا به سامرا مشرف می شوند؛ خوشحالم در ایام اربعین زائران را در خانه پدری‌شان پذیرا باشیم.

محمد سالاری، موکبدار حضرت نرجس خاتون (س) که در شهر سامرا واقع است، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: من از سال ۹۸ توفیق داشتم که در سامرا موکب برپا کرده و خدماتی که موجب رفاه حال زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و زائران حرمین شریفین در سامرا می شود را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: محل استقرار ما در کرمان است؛ در موکب بر اساس نیاز زائران خدمات متنوعی به زائران ارائه می دهیم سرو انواع چای، دمنوش، وعده های غذایی، نماز جماعت و ... از جمله اقدامات ما است. سامرا در میان اماکن متبرک یکی از مکانهایی بود که از قدیم الایام به دلیل سلطه اهل تسنن در میان شیعیان غریب بود؛ ولی در حال حاضر با شرایط شکل گرفته خداروشکر از غربت بیرون آمده و همه زائران کشور عراق، سامرا نیز جزو اماکن زیارتی در طول سال و ایام اربعین است.

موکبدار حضرت نرجس خاتون (س) همچنین در ادامه تشریح کرد: همه زائران نیز معمولا به سامرا مشرف می شوند و خوشحالم در ایام اربعین زائران را در خانه پدری شان پذیرا باشیم. آنچه که در حال حاضر مهم است هماهنگی مواکب، سازمانها، کمیته های حج و زیارت می باشد که توانسته وحدت و انسجامی برای موکبداران و زوار ایحاد کند. معمولا در هر سال نشست هم اندیشی بیشتر میان کمیته ها و مواکب و اوقاف برگزار می شود و خدمت بسیار خوبی است که می تواند کمیت و کیفیت خدمات را در سامرا ایجاد کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha