کد خبر 263266
۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹

رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد؛

کوتاه شدن روند سرپرستی فرزند خوانده

کوتاه شدن روند سرپرستی فرزند خوانده

رئیس سازمان بهزیستی خبرداد که روند به سرپرستی گرفتن فرزند خوانده با همکاری قوه‌ قضاییه کوتاه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور، ضمن اشاره به اینکه با هم افزایی میان مجموعه امور حسبی، دادیاری، پزشکی قانونی و مجموعه‌های دیگر روند به سرپرستی گرفتن فرزند خوانده از نظر امور اداری کوتاه شد، گفت: به لطف خدا با توجه به مصوبه‌ای که در هیئت دولت داشتیم و همکاری وزیر دادگستری شاهد روان سازی خدمات هستیم.

وی به مناسبت هفته بهزیستی درباره همکاری این سازمان با قوه قضاییه در روند به سرپرستی گرفتن فرزند خوانده و مجموعه‌های شوق زندگی گفت: طی ۳ سال گذشته در ارکان مختلف قوه قضاییه از جمله امور حسبی، دادستانی و به ویژه مجتمع‌های شوق زندگی همدلی و ارتباط صمیمانه‌ای را شاهد بودیم. معاون قوه قضاییه، وزیر دادگستری، دادستان تهران و مدیرکل دادگستری استان تهران ورود پیدا کردند و با هم افزایی میان مجموعه امور حسبی، دادیاری، پزشک قانونی و مجموعه‌های دیگر روند به سرپرستی گرفتن فرزند خوانده از نظر امور اداری کوتاه شد.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: امروز شاهد این موضوع هستیم که فرزندی که از طریق مراجع حقوقی و انتظامی جهت نگهداری موقت به سازمان بهزیستی سپرده می‌شود، کارها، امور پزشکی و آزمایش‌هایش با سیر بسیار کوتاهی  انجام می‌شود و با هماهنگی حوزه قضایی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

قادری ضمن اشاره به اینکه به لطف خدا با توجه به مصوبه‌ای که در هیئت دولت داشتیم و همکاری وزیر دادگستری شاهد روان سازی خدمات هستیم، افزود: افرادی که به سرپرستی گرفتن فرزند خوانده تمایل دارند می‌توانند به سایت فرزند خواندگی سازمان بهزیستی مراجعه و کد رهیگیری دریافت کنند تا درخواست‌شان با قید فوریت پیگیری شود. برای به سرپرستی گرفتن فرزند خوانده نیاز به تشخیص صلاحیت‌های فردی و خانوادگی از جنبه‌های مختلف وجود دارد که قانون‌گذار پیش‌بینی کرده و پس از طی شدن این مراحل پرونده در مسیر واگذاری فرزند قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha