کد خبر 263191
۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷

در گفتگو با «حیات» اعلام شد؛

شرایط واگذاری تراکتور به ایثارگران + فیلم

شرایط واگذاری تراکتور به ایثارگران + فیلم

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرایط و جزئیات واگذاری تراکتور به ایثارگران را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، تفاهم‌نامه واگذاری تراکتور به ایثارگران روز ۴ تیرماه ۱۴۰۳ میان شرکت تراکتورسازی ایران و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران منعقد شد تا جامعه هدف بنیاد شهید و مشمولان این موضوع از آن بهره‌مند شوند. برای آگاهی از جزئیات و شرایط واگذاری تراکتور به ایثارگران به سراغ حجت‌اله امانی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران رفتیم. آنچه در ادامه می‌خوانید، مصاحبه «حیات» با مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید است.

چه تعداد تراکتور و با چه فرایندی به ایثارگران واگذار خواهد شد؟

واگذاری حدود هزار تراکتور به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران که مشمول این طرح می‌شوند، در دستور کار قرار گرفته است. مدل‌های دوازده‌گانه تراکتور اعم از باغی و سبک گرفته تا سنگین، در فهرست واگذاری است که طبق تقاضا برای جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه خواهد شد.

واگذاری این تعداد تراکتور طبق یک فرایند سه ماهه که شامل ثبت‌نام و تایید ثبت‌نام توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی، تاییدیه نمایندگی‌های استانی شرکت تراکتورسازی و صدور پیش‌فاکتور است، انجام خواهد شد. ایثارگران متقاضی تراکتور می‌توانند با ارائه گواهینامه و مدارک و مستندات زمین کشاورزی برای خرید تراکتور در بنیاد شهید و امور ایثارگران هر استان ثبت‌نام کنند.

واگذاری تراکتور به ایثارگران الان در چه مرحله‌ای است؟

ثبت نام از ایثارگران در حال انجام است و بنیاد شهید استان‌ها مشغول این کار هستند. استقبال جامعه ایثارگری از این موضوع فوق‌العاده زیاد بوده و بنیاد شهید برخی استان‌ها درخواست عدم سهمیه‌بندی تراکتور کرده‌اند. با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها هماهنگ هستیم که براساس اولویت و شرایط خاص جامعه هدف، افراد واجد شرایط را معرفی کنند.

بعد از معرفی آنها به ما، فهرست اسامی ایثارگران مشمول تحویل شرکت تراکتورسازی خواهد شد و شرکت تراکتورسازی، آن را به نمایندگی‌های خود ابلاغ می‌کند. برای متقاضیان تراکتوری که نامشان در زمره بیکاران در سامانه ما ثبت شده و همچنین حائز شرایط خرید تراکتور هستند، وام ۳۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. مبلغ وام و مابقی مبلغ تراکتور همزمان تجمیع شده و نهایتا با واریز به حساب شرکت تراکتورسازی و ارائه اسناد و مدارک از ناحیه بنیاد شهید به شرکت، بحث واگذاری تراکتور حداکثر ظرف مدت ۳ ماه انجام خواهد شد.

بازپرداخت وام ۳۰۰ میلیونی خرید تراکتور برای ایثارگران به چه نحوی است؟

بازپرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی خرید تراکتور اقساطی خواهد بود.

حداقل مبلغ پیش‌فاکتور تراکتور ۳۵۰ میلیون تومان و حداکثر آن ۲.۵ میلیارد تومان بسته به نوع تراکتور و کاربری آن (که هر کدام براساس کارشناسی، متراژ زمین و... ارزیابی و تعیین می‌شود) خواهد بود.

فرایند انعقاد قرارداد خرید تراکتور و دریافت وام برای ایثارگران را لطفا شرح دهید.

مبنا برای دریافت وام، پیش‌فاکتوری است که شرکت تراکتورسازی صادر می‌کند. به طور مثال، شرکت تراکتورسازی مبلغ یک نوع تراکتور را نزدیک به ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان اعلام می‌کند، اگر متقاضی تراکتور مشمول وام ۳۰۰ میلیون تومانی باشد، با ارائه پیش فاکتور، مراحل و فرایند اخذ تسهیلات آغاز می شود. این بحثِ قرارداد بین فرد و بانک است و بعد از اینکه قرارداد بسته شود، تسهیلات پرداخت خواهد شد و این وام و آورده فرد تجمیع و به صورت یک جا به حساب شرکت تراکتورسازی واریز و تراکتور به آنها واگذار می‌شود.

وام ۳۰۰ میلیونی خرید تراکتور به کدام ایثارگران تعلق می‌گیرد؟

ایثارگرانی که دارای عرصه کشاورزی و گواهینامه تراکتور باشند، واجد شرایط خرید تراکتور هستند، اما تسهیلات را به چه کسانی پرداخت می‌کنیم؟

ایثارگرانی که نامشان در فهرست بیکاران ما باشند، می‌توانند از این ظرفیت اعتباری استفاده کنند. این تسهیلات از محل ردیف تکلیفی است که مراحل اجرای آن از طریق سامانه تِک، انجام می‌شود، به واسطه همین وقتی کسی در سامانه تِک ثبت‌نام کند استعلام بیکار بودن آن فرد را وزارت کار انجام می‌دهد، چنانچه شاغل باشد و به نوعی از خدمات و دستمزدی بهره‌مند است، از وام ۳۰۰ میلیونی بی‌بهره می‌شود و به او اعلام خواهد شد که واجد شرایط اخذ این تسهیلات نخواهد بود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha