کد خبر 263098
۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۵

رئیس بنیاد شهید در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

مدیریت واحد بنیاد شهید بر بنیاد کوثر و زیرمجموعه‌هایش + فیلم

مدیریت واحد بنیاد شهید بر بنیاد کوثر و زیرمجموعه‌هایش + فیلم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعمال مدیریت واحد بر موسسات این بنیاد خبر داد.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با حیات و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بنیاد کوثر چگونه شکل گرفت؟ گفت: ما در مرحله اول ۱۲ موسسه زیرمجموعه بنیاد شهید را بازطراحی کردیم.

ادغام مراکز درمانی و بهداشتی بنیاد شهید در سازمان سلامت کوثر

رئیس بنیاد شهید گفت: این بنیاد در ابتدای دولت سیزدهم، تعداد زیادی مرکز و موسسه و مجموعه بود که مستقیم یا غیر مستقیم متعلق به بنیاد بود و بنیاد آن را مدیریت می کرد یا وکیل سهامداران آنجا را اداره می کرد.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی افزود: ما برخی سازمان ها را در هم ادغام کردیم، به طور مثال، موسسه ایثار را در سازمان سیاحتی و مراکز درمانی و بهداشتی را در سازمان سلامت کوثر (شرکت متد) ادغام کردیم.

وی با بیان اینکه این موسسات در قالب ۳ گروه دسته بندی خواهد شد، گفت: یک گروه دارایی هایی ماست که تنها ما سهامدار هستیم و مدیریت سهام می کنیم. نمونه آن، موسسات مالی بنیاد شهید مثل بانک دی، بیمه دی یا سهامی که از بنیاد مستضعفان به ما منتقل می شود، صندوق قرض الحسنه شاهد و صندوق اشتغال و کارآفرینی است.

افزایش بهره وری دارایی‌های بنیاد شهید با تجمیع موسسات زیرمجموعه‌اش

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یک بخش دیگر را بخش خدمات سیاحتی و تفریحی نام برد که در قالب موسسه سیاحتی فعالیت می کنند.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بخش دیگر موسسه سلامتی بنیاد است. این مجموعه ها زیرمجموعه بنیاد کوثر تجمیع می شوند تا مدیریت آنها راحت تر شود. بنابراین بنیاد شهید یک نوع مدیریت و ناظر عالیه این مجموعه خواهد بود تا بهره وری دارایی ها و کارکرد آنها رشد داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha