کد خبر 263062
۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

هواشناسی پیش‌بینی کرد:

سواحل بوشهر مواج می‌شود

سواحل بوشهر مواج می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت فردا تا روز دوشنبه با وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی، سواحل استان بوشهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استانی حیات؛ طلیعه محمدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اواخر وقت فردا جو نسبتاً آرامی بر استان و خلیج‌فارس حاکم است و از اواخر وقت فردا تا روز دوشنبه با وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی، سواحل استان مواج پیش‌بینی می‌شوند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی پنج روز آینده غبار محلی، در بعدازظهرها وزش باد و همچنین احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و خیزش گردوخاک در نواحی مستعد استان، پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و خیزش گردوخاک در نواحی مستعد، فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در ساعاتی از ظهر تا عصر ۱۶ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت، در نواحی جنوبی خلیج فارس در ساعاتی از ظهر تا اوایل امشب به‌طور موقت بین ۲۵ تا ۵۰ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی استان در ساعاتی از ظهر تا اوایل امشب ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha