کد خبر 263061
۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰

نخستین یادواره ۶۸ شهید امدادگر چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نخستین یادواره ۶۸ شهید امدادگر چهارمحال و بختیاری برگزار شد

 نخستین یادواره ۶۸ شهید امدادگر چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه با حضور رییس جمعیت هلال احمر و جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح روز پنجشنبه در این آیین در فرهنگسرای شهرکرد گفت: امروز جامعه به ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مجاهدت و انتقال این فرهنگ به نسل‌های جوان جامعه نیاز دارد.

امیر سرتیپ ابراهیم گلفام با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس امدادگران سربازان بدون سلاح بودند افزود: امروز به واسطه رهبری‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب حوزه توانمندی نیروهای مسلح به جایی رسیده که هر اتفاقی در منطقه غرب آسیا رخ دهد نظام سلطه اعلام می‌کند که ما نقشی نداشته‌ایم و احتیاط می‌کند.

وی اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه امداد و نجات که در جنگ بودند اما برای حفاظت از خود هیچ سلاحی نداشتند تقدیم این انقلاب و نظام شد.

گلفام با اشاره به ایثارگری‌های جوانان این سرزمین در دوران دفاع مقدس ادامه داد: شهدای امداد و نجات سربازان بدون سلاحی بودند که جان شیرین خود را برای حفظ جان دیگر رزمندگان کف دست گرفته بودند.

گلفام یادآور شد: شهدای امداد و نجات همواره در تمام صحنه‌ها با جان پاک خود پای کار بودند و امروز نیز امدادگران با همان روحیه ایثار پای کار هستند.

برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای امدادگر در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: کنگره ملی شهدای دانش‌آموز و دانشجوی امدادگر کشور آبان امسال همزمان با روز دانش‌آموز در شهرکرد برگزار می‌شود.

مسعود مثنوی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس و شهدای مقاومت ۲ هزار و ۵۰۰ شهید از امدادگران کشور تقدیم نظام شد که از این تعداد ۵۰۰ شهید از جمعیت دانش‌آموزان و دانشجویان بودند.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۲۴ شهید امدادگر از چهارمحال و بختیاری بودند که شهید علی لندی از شهدای شاخص دانش‌آموزی این استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: قبل از برگزاری نخستین یادواره شهدای دانش‌آموز و دانشجوی امدادگر چهارمحال و بختیاری تنها ۹شهید امدادگر به ثبت رسیده بود و با اجرای این یادواره آمار شهدای امدادگر شناسایی شده به ۶۸ شهید افزایش‌ یافت.

وی یادآور شد: برای حفظ نام و یاد شهدای امداد چهارمحال و بختیاری چندین عنوان کتاب در خصوص زندگی‌نامه و یادواره شهدای استان تهیه و تدوین شد.

جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری تاکنون ۶۸ شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha