کد خبر 262995
۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵

قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد؛

کاهش ۶۷ درصدی مراجعات به بنیاد شهید با هوشمندسازی/ تبدیل وضعیت ۲۱۹ هزار از افراد تحت پوشش بنیاد شهید در دولت‌سیزدهم

کاهش ۶۷ درصدی مراجعات به بنیاد شهید با هوشمندسازی/ تبدیل وضعیت ۲۱۹ هزار از افراد تحت پوشش بنیاد شهید در دولت‌سیزدهم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت در زمینه تبدیل وضعیت پای کار آمد و در حال حاضر از جامعه هدف پوشش بنیاد شهید ۲۱۹ هزار و ۸۲۵ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که امشب ۳ مرداد ماه برگزار شد درباره اهم اقدامات انجام شده بنیاد شهید در دولت سیزدهم اظهار کرد: جامعه ۳ ونیم میلیون نفری ایثار و شهادت در حوزه های مختلف معیشتی و … نیازهایی دارند و در گذشته بنیاد شهید باید به تمامی نیازها پاسخ می‌داد و دستگاه های دیگر وظایف خود را انجام نمی‌دادند.

وی افزود: امروز بیش از ۳۵ تا ۵۰ درصد از قوانین ایثارگری اجرایی شده که تا قبل از دولت سیزدهم ۱۹ درصد اجرایی شده بود و پای کار آمدن دولت و مجلس منجر شد تا تمامی قوانین مورد استقاده قرار گیرد.

امتیاز دهی به سایر سازمان‌ها در جشنواره شهید رجایی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ما به مشاوران ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی قدرت داده‌ایم گفت: در جشنواره شهید رجایی به دستگاه‌ها امتیاز می‌دهیم تا مشخص شود کدام دستگاه قوانین ایثارگری را اجرا می‌کند و کدام دستکاه اقدام به اجرای قوانین نمی‌کند.

قاضی‌زاده بیان کرد: بخشی از خدمات به جامعه هدف همچنان از سوی بنیاد شهید ارائه می‌شود، اما نهادهای موازی باید همکاری کنند و بسیاری از کارها به صورت کامل به دستگاه‌ها واگذار شده ‌و ما برای اینکه از یک سازمان خدماتی به یک سازمان مطالبه گر و راهبردی تبدیل شویم نیاز به یک‌ زمان ۱۰ ساله داریم.

وی افزود: ۱۹/۶ درصد از جامعه هدف در سامانه کاریابی اعلام کرده بودند که فاقد شغل هستند و امروز به عدد ۷/۴ درصد رسیده‌ایم و اگر دولت شهید رئیسی ادامه پیدا میکرد به عدد ۵ درصد می‌رسیدیم. همچنین ما در جذب تسهیلات خود اشتغالی بیش از ۱۰۰ درصد عمل کرده‌ایم و وزارت کار ما را به عنوان دستگاه برتر سال معرفی کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز افرادی که شرایط جذب داشته باشند را جذب خواهیم کرد و نمیتوان گفت خانواده فاقد درآمد داریم، چراکه به تمامی ۳ دهک خانوار پرداختی داریم.

قاضی‌زاده درباره تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران بیان کرد: این قانون چند سال قبل از دولت سیزدهم مصوب شده بود و دولت قبل به صورت بسیار محدود اجرا کرده بود و دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصولتی قانون را قبول نداشتند و در سال ۱۴۰۰ ما بیش از ۳۰ هزار شکایت در زمینه عدم تبدیل وضعیت ایثارگران داشتیم.

وی افزود: دولت در زمینه تبدیل وضعیت پای کار آمد و در حال حاضر از جامعه هدف پوشش بنیاد شهید ۲۱۹ هزار و ۸۲۵ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند و افراد باقی مانده در نهادهای دولتی حضور ندارند که آمار کامل داشته باشیم.

فعال‌ترین دستگاه‌ها در حوزه تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و وزارت نفت بیشترین همکاری را با ما داشته‌اند و ۳۴ هزار نفر در وزارت نفت تبدیل وضعیت شدند و بالاترین آمار تبدیل وضعیت را در وزارت آموزش و پرورش داشتیم و نهادهایی خصولتی مانند صدا و سیما کمترین آمار تبدیل وضعیت را داشتند.

قاضی‌زاده بیان کرد: کیفیت دارایی های ما تغییر کرده و کار نهادهای انقلابی بنگاه داری نبود، ما دارایی هایی نظیر صندوق اندوخته شاهد را به خود خانواده ایثار و شهادت واگذار کردیم و سایر اموال نیز به بنیاد مستضعفان واگذار شد و به جای آن سهام دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه دارایی‌های ما بدون نرخ تورم ۳۰ درصد رشد داشته است افزود: این دارایی‌ها برای رسیدگی به جامعه هدف بوده و برنامه ما این است که سهام را به صورت خرد به خود خانواده‌ها واگذار کنیم ‌و یکی از برنامه‌های ما این بود که نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان دارایی را بین خانواده ایثار و شهادت توزیع کنیم که امید است دولت بعدی آن را پرداخت کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قرار بود دارایی خانواده ایثار و شهادت افرایش پیدا کند و این افزایش دارایی جامعه هدف را در کنار بسته های معیشتی و … داشته باشیم.

قاضی‌زاده بیان کرد: ما دارایی های خود را قبل از واگذاری ارزشمند کرده‌ایم و در مقابل دارایی‌های با ارزش دریافت کردیم.

وی افزود: ما اولین سازمان خدماتی هستیم که به صورت کامل هوشمند شدیم و این هوشمندی منجر شد که ۶۷ درصد مراجعات به بنیاد شهید کاهش پیدا کند و در حال حاضر به سمت هوشمندسازی کامل می‌رویم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شعار من این بود که ما باید میز خدمت را به منازل ایثارگران ببریم و یکی از جدی ترین برنامه‌های ما طرح سپاس بود و تقاضا و پیگیری‌های خانواده ایثارگران در این بازدیدها بررسی می‌شد.

قاضی‌زاده بیان کرد: در بازدیدهای ما، مسئولان مختلفی حضور داشتند و ما بر اساس مشکلاتی که وجود داشت برای جامعه هدف برنامه ریزی می‌کردیم.

وی افزود: در این ۳ سال ۷۰ هزار نفر به جامعه ایثارگری ما اضافه شدند و به ۷۰ هزار پرونده رسیدگی شد؛ پرونده شهادت و جانبازی وجود نداشته که رسیدگی نکنیم و اگر پرونده‌ای به نتیجه نرسیده یا ایرادی داشته و یا تکمیل نشده است.

مدت زمان رسیدگی به پرونده های ایثارگران ۴۵ روز شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زمان رسیدگی به پرونده ها از چندین ماه به ۴۵ روز رسیده و برخی از پرونده ها مربوط به مسایل تابعیتی است و برخی ایرادات موجود در پرونده‌ها مربوط به بنیاد شهید نیست و دستگاه‌های دیگر به موقع کارهای خود را انجام نمی‌دهند.

قاضی‌زاده بیان کرد: پروژه های عمرانی ما تقریبا به پایان رسیده و بنیاد تمامی کارهای خود را نظیر آزمون استخدامی انجام داده و ادامه فرایند کار با سازمان های دیگر است.

وی افزود: ۲ بیمارستان بزرگ در اصفهان و شیراز در حال ساخت است و امیدواریم تیمی که قرار است در آینده مستقر شود بهتر از ما به خانواده بزرگ ایثار و شهادت رسیدگی کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha