کد خبر 262940
۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

دهقانی فیروزآبادی به «حیات» خبر داد:

بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است + فیلم

بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است + فیلم

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات پزشکی کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: این موضوع یک سبد خیلی خوب و  قابل پیشرفت برای کشور به حساب می‌آید.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در مورد نقش دانش بنیان‌ها در تولید تجهیزات پزشکی اظهار کرد: از نظر ارزشی ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی تولید داخل است. اما به دلیل اینکه تجهیزات داخلی ارزان‌تر است به معنی این نیست که از نظر ابعادی، تعدادی و حجمی نیز ۴۰ درصد است.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات پزشکی کشور در داخل تولید می‌شود. این موضوع یک سبد خیلی خوب و  قابل پیشرفت برای کشور به حساب می‌آید.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ادامه داد: حمایت‌هایی که معاونت علمی در این زمینه انجام داده است، از حمایت‌های مادی و معنوی، دادن تسهیلات و کمک های بلاعوض برای توسعه فناوری انجام داد تا تنظیم‌گری.

دهقانی فیروزآبادی گفت: مهمترین اتفاقاتی که در دولت سیزدهم افتاد، حمایت‌هایی از جنس تنظیم گری بود. اینکه با موضوعات تعرفه و تخصیص ارز حمایت کردیم که کالای داخل بتواند با کالای خارجی رقابت کند. مهم ترین کمک هایی بود که در زمینه تجهیزات پزشکی داخلی انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha