کد خبر 262903
۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰

هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در گیلان

هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در گیلان

 کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار جوی در استان از امشب تا دوشنبه هفته آینده است؛ اما برای تشدید فعالیت این سامانه از اواخر وقت امشب تا فردا (پنجشنبه) هشدار نارنجی صادر شده‌است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سمانه نگاه  کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: بر این اساس از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا فردا (پنجشنبه) با تشدید فعالیت سامانه ناپایدار جوی در برخی از ساعات رعد و برق و رگبار در پاره‌ای مناطق شدید و موقتی شدید، وزش باد در بعضی مناطق شدید و مه آلودگی هوا پیش بینی شده‌است.

وی با تاکید بر لزوم تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف با توجه به این شرایط آب و هوایی در گیلان اضافه کرد: از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و در ترددهای جاده‌ای به ویژه محورهای کوهستانی احتیاط لازم صورت گیرد.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: ضروریست تا در مدت یادشده از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود و هنگام رعد و برق در مکان‌های امن پناه گرفته شود.

وی اظهار کرد: سامانه ناپایدار جوی همراه با ابرناکی و مه‌آلودگی هوا، کاهش دما بین چهار تا هشت درجه سلسیوس، وزش باد، رگبار و رعد و برق در برخی ساعات در بعضی مناطق شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و در مناطق مستعد احتمال تگرگ تا دوشنبه هفته آینده در گیلان پیش‌بینی شده‌است.

نگاه اضافه کرد: دیلمان با ۱۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و لوشان با ۳۷ درجه گرمترین مناطق گیلان در ۲۴ ساعت گذشته بودند و دمای فعلی رشت ۳۱ درجه و رطوبت ۶۰ درصد است؛ دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب بوده اما در ۲ روز آینده نامناسب پیش‌بینی شده‌است.

آسمان گیلان هم‌اینک صاف تا قسمتی ابری و مه‌آلود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha