کد خبر 262843
۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

قطعی شد؛ خداحافظی آزمون، قایدی و جهانبخش از تیم ملی/ قرارداد بیرانوند با تراکتور فسخ می شود

قطعی شد؛ خداحافظی آزمون، قایدی و جهانبخش از تیم ملی/ قرارداد بیرانوند با تراکتور فسخ می شود

اطلاعیه جدید سازمان وظیفه عمومی فراجا نشان می‌دهد ستاره‌های فوتبال که مشمول خدمت سربازی هستند باید در خصوص دوران خدمت خود تعیین تکلیف کنند و فعالیت فوتبالی آنها از این به بعد مثل سابق نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی بازیکنان فوتبال این روزها حسابی داغ و بحث برانگیز است و همه در انتظار سرنوشت نهایی فوتبالیست‌های مشمول برای فصل آینده هستند تا مشخص شود می‌توانند طبق شرایط عادی به فعالیت فوتبالی خود ادامه داده یا باید فکر دیگری برای خدمت سربازی خود داشته باشند.

در روزهای اخیر نشست‌هایی میان مسئولان فدراسیون فوتبال و ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد تا طرفین به یک جمع بندی نهایی رسیده و تفاهمی که همه مشکلات و نگرانی‌ها را در بر بگیرد میان طرفین صورت بگیرد و این امیدواری ایجاد شد تا راه حلی ایجاد شود تا حداقل بازیکنان ملی‌پوش در شرایطی که تیم ملی عازم مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌شود بتواند از ستاره‌های خود بهره بگیرد ولی ظاهراً چنین خبری نیست و اطلاعیه سازمان نظام وظیفه چیز دیگری می‌گوید.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برابر تفاهم صورت گرفته کلیه مشمولانی که در سنوات گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند، برای اعزام در تاریخ یکم مردادماه ۱۴۰۳ تعیین تکلیف و برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح اختصاص یافتند. با توجه به اختصاص این مشمولان به سازمان‌های نیروهای مسلح از یکم مردادماه ۱۴۰۳ این عزیزان به عنوان کارکنان وظیفه نیروهای مسلح محسوب می‌شوند.

بدین ترتیب کلیه بازیکنان فوتبال که مشمول خدمت سربازی هستند و تا پیش از این از قانون سرباز قهرمان و فرجه یک ساله ستادکل نیروهای مسلح برای تعویق خدمت سربازی خود استفاده کرده بودند باید فکری در خصوص این موضوع داشته باشند و دوران خدمت سربازی‌شان را پشت سر بگذارند.

بدین ترتیب ستاره‌های تیم ملی که مشمول خدمت سربازی می‌شوند از این به بعد دیگر نمی‌توانند مثل سابق فعالیت فوتبالی خود را دنبال کرده و وضعیت آنها از این به بعد متفاوت خواهد بود.

در این بین نام این نفرات دیده می‌شود: مهدی ترابی، مهدی قایدی، علیرضا بیرانوند، حسین پورحمیدی، محمدامین حزباوی، سعید عزت اللهی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، سامان فلاح، محمد قربانی، آرمین سهرابیان، سیدمحمد کریمی، محمد خدابنده‌لو، سعید سحرخیزان، حسین گودرزی، ابوالفضل جلالی، پیام نیازمند، سیدمجید حسینی، علی قلی زاده، امید نورافکن و اللهیار صیادمنش.

از بین این نفرات پیام نیازمند به دلیل درگذشت پدرش، احتمالا کارت پایان خدمت را دریافت خواهد کرد اما سایر 20 بازیکن باید تکلیف خدمت خود را روشن کنند. از بین آنها جلالی و نورافکن این فصل راهی ملوان شدند تا خدمت سربازی را بگذرانند اما سایر بازیکنان شرایط متفاوتی دارند.

قایدی، عزت اللهی، آزمون، جهانبخش، قربانی، سحرخیزان، حسینی، قلی زاده و صیادمنش نفراتی هستند که در خارج از ایران فوتبال خود را ادامه می‌دهند و احتمالا تا زمان بازگشت به ایران، مشکلی آنها را تهدید نخواهد کرد.

همچنین ترابی، بیرانوند، پورحمیدی، فلاح، سهرابیان، کریمی، خدا بنده لو و گودرزی، بازیکنانی هستند که با معافبت تحصیلی توانستند خدمت را عقب بیاندازند اما با پایان سنوات باید خود را به نظام وظیفه معرفی کنند.

جالب اینکه در بین این نفرات، ترابی، بیرانوند و فلاح در پنجره نقل و انتقالات تیم جدیدی را انتخاب کرده‌اند و به نظر می‌رسد این نفرات مجبور شوند قرارداد خود را فسخ کرده و راهی تیم دیگری شوند.

البته فوتبال ایران بازیکنان مشمول خدمت بسیار بیشتری دارد و این بازیکنان تنها نفرات حاضر در لیست اولیه تیم ملی برای اردوی فروردین ماه بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha