کد خبر 262838
۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

سن جذب اعضای هیات علمی به ۴۰ سال کاهش یافت

سن جذب اعضای هیات علمی به ۴۰ سال کاهش یافت

آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که در این آئین‌نامه دارا بودن حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی ۴۰سال تمام عنوان شده است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، آئین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد فصل دوم این آئین نامه به جذب و استخدام اعضای هیأت علمی اختصاص دارد که به شرح زیر است:

مؤسسه هر ساله پس از کسب مجوزهای استخدامی از وزارت موضوع استخدام اعضای هیأت علمی را با رعایت سند آمایش آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه راهبری در هیأت امنا مطرح می‌کند.

در مؤسسات مأموریت گرا استخدام در رشته‌های غیر مرتبط ممنوع است.

استخدام در مؤسسه بر اساس سهمیه ابلاغی از سوی وزارت در قالب سازمان تفصیلی مصوب بر اساس نیاز سازمانی موافقت بالاترین مقام اجرایی مؤسسه، در مرتبه علمی استادیار و پس از تصویب هیأت امنا و تأیید هیأت اجرایی جذب و احراز صلاحیت‌های لازم توسط مراجع ذی صلاح از طریق فراخوان جذب یا فراخوان بورس و با توجه به اصل ضرورت احراز شایستگی متقاضیان ورود به خدمت انجام می‌پذیرد.

به منظور حفظ هرم علمی از تاریخ اجرای این آئین نامه استخدام عضو در مرتبه مربی آموزشیار پژوهشیار و مربی ممنوع است، صرفاً برای برخی از رشته‌های فاقد دوره دکتری و یا فاقد رشته هم نام در سایر دانشگاه‌ها در مرتبه علمی مربی با ذکر دلایل و مستندات پس از تأیید هیأت امنا امکان پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha