کد خبر 262835
۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸

اسماعیلی مطرح کرد؛ 

دهک‌های یک تا ۴ با ۱۰۰ میلیون تومان صاحبخانه می‌شوند/ رونمایی از نرم‌افزار جامع مدیریت مالی دارایی‌ها و املاک صندوق ملی مسکن

دهک‌های یک تا ۴ با ۱۰۰ میلیون تومان صاحبخانه می‌شوند/ رونمایی از نرم‌افزار جامع مدیریت مالی دارایی‌ها و املاک صندوق ملی مسکن

معاون وزیر راه و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از واریز ۲۴۰ هزار میلیارد تومان ازسوی مردم آورده نقدی برای نهضت ملی مسکن خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ محمدرضا اسماعیلی، رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن در آیین رونمایی از نرم‌افزار جامع مدیریت مالی دارایی‌ها و املاک این صندوق در مورد روند هوشمندانه مدیریت هزینه ساخت مسکن در کشور با استفاده از نرم افزار جامع مدیریت مالی دارایی ها و املاک صندوق ملی مسکن و ایجاد امیدواری برای تمامی مردم ایران جهت اجرای صحیح قانون جهش تولید مسکن و هموار کردن این ماموریت برای دولت چهاردهم در بهره گیری از ظرفیت های موجود این صندوق سخن گفت. 

وی ادامه داد: صندوق ملی مسکن یک نهاد نوپاست که توسعه خواهد یافت و ظرفیت‌های بسیار وسیعی را برای خانه‌دار کردن مردم دارد.

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن اضافه کرد: اگر عملیات مالی این صندوق دسته بندی شود، گام اول منابعی است که از طریق صندوق برای پروژه‌ها هزینه می‌شود. ما دو نوع پرداخت قرض الحسنه توسط این صندوق داریم. نخست منابعی است که در اختیار سازندگان قرار می دهیم که برای دهک های یک تا ۴ قرار گیرد و واحدهای مسکونی با قیمت تمام شده کمتر در اختیار مردم قرار گیرد. طبق این نوع وام پرداختی قرض الحسنه، یک فرد دهک اول تا چهارم، سال گذشته با ۱۰۰ میلیون تومان صاحب مسکن می‌شد. 

وی با اشاره به تامین زمین برای ساخت صندوق های سرمایه گذاری گفت: ۵۰ قطعه زمین در اطراف تهران و سایر شهرهای بزرگ برای ایجاد صندوق سرمایه گذاری در اختیار صندوق قرار گرفته است. 

مهدیار اسماعیلی در مورد آورده مردم برای مسکن ملی گفت: منابع مستقیم ما مبالغ مردم است که در اختیار اداره کل استان‌ها قرار می‌گیرد. مردم در سال گذشته ۲۴۰ هزار میلیارد تومان به حساب اداره کل استان‌ها واریز کردند. صندوق به عنوان گردآورنده می‌تواند اینها را به عنوان بهینه تر استفاده کند. 

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: از سال آینده منابع مالی حاصل از وصولی تسهیلات صندوق یکم وارد صندوق ملی مسکن می شود. 

 وی با اشاره به افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان، گفت: برای پروژه‌های با پیشرفت بالای ۷۰ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه ۴۰۰ میلیون تومانی پرداخت می شود.

مهدیار اسماعیلی تاکید کرد: علاوه بر منابع مالی مستقیم که صندوق به پروژه ها تزریق می کند، مردم ۲۴۰ هزار میلیارد تومان را برای نهضت ملی مسکن پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت صندوق ملی مسکن برای جذب سرمایه های خرد مردم گفت: این منابع در ایران بسیار عظیم است که کسی برای آن کاری نکرده است.

وی تاکید کرد: امروز صندوق می تواند این منابع را جذب کند؛ صندوق از طریق فروش یونیت و واحدهای مسکونی، سرمایه مردم را حفظ می کند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha