کد خبر 262833
۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰

کشفی غیر قابل انتظار در مورد یک صخره مریخی

کشفی غیر قابل انتظار در مورد یک صخره مریخی

هنگامی که یک سنگ در مریخ پس از عبور مریخ نورد کنجکاو ناسا از روی آن شکسته شد، دانشمندان غافلگیر شده و چیزی را که قبلاً در سیاره سرخ دیده نشده بود مشاهده کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، از اکتبر سال ۲۰۲۳، این مریخ نورد در حال کاوش در منطقه‌ای از مریخ غنی از سولفات است، نوعی نمک که حاوی گوگرد است و با تبخیر آب تشکیل می‌شود.

در حالی که گوگرد قبلاً کشف شده است، اما تنها به عنوان اجزای مواد معدنی مبتنی بر گوگرد، یعنی مخلوطی از گوگرد و سایر مواد، این بار، گوگرد کشف شده خالص بود.

در حالی که مردم گوگرد را با بوی تخم مرغ فاسد (ناشی از گاز سولفید هیدروژن) مرتبط می‌دانند، گوگرد عنصری بی بو است. شکل گیری آن نیازمند شرایط خاصی است که قبلاً با این مکان مریخی مرتبط نبوده است. از این رو، قرار گرفتن در معرض یک میدان کامل از سنگ‌های درخشان و مملو از گوگرد واقعاً شگفت انگیز است.

برخی از عناصر تشکیل دهنده گوگرد روی زمین با فعالیت بیولوژیکی مرتبط هستند، مانند میکروارگانیسم‌هایی که می‌توانند ترکیبات گوگردی را در طول متابولیسم تولید کنند.

 اشوین واساوادا، دانشمند پروژه کنجکاوی از آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در جنوب کالیفرنیا، گفت: پیدا کردن میدانی از سنگ‌های ساخته شده از گوگرد خالص مانند یافتن یک واحه در بیابان است. کشف چیزهای عجیب و غیرمنتظره چیزی است که کاوش سیاره را بسیار هیجان انگیز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha