کد خبر 262826
۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶

گزارش عملکرد ۳ ساله در دولت سیزدهم؛

قاضی‌زاده هاشمی: نرخ بیکاری ایثارگران به ۷.۴ درصد کاهش یافت + فیلم

قاضی‌زاده هاشمی: نرخ بیکاری ایثارگران به ۷.۴ درصد کاهش یافت + فیلم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سرانه درمان جامعه ایثارگران از ۱۷۴ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. گفت: در دولت سیزدهم نرخ بیکاری ایثارگران از ۱۹.۶ درصد به ۷.۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز چهارشنبه - ۳ مرداد ۱۴۰۳- در آخرین نشست هیات دولت اظهار کرد: ۴۸ هزار و ۶۹۸ یادواره شهیدان در دولت سیزدهم برگزار شد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم نرخ بیکاری ایثارگران از ۱۹.۶ درصد به ۷.۴ رسید. همچنین سرانه درمان از ۱۷۴ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

در طرح «سپاس» دیدار با خانوده شهدا ۶۳ درصد رشد داشته است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما طرح «سپاس» بود که شهید رئیسی بر آن تاکید داشتند. در این طرح یک میلیون و ۸۷۷ هزار مورد دیدار با خانواده شهدا طی ۳ سال اتفاق افتاد که ۶۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۵۸ حسینیه و خانه شهید فعال شد که به عنوان پایگاه مردمی و مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی، ۲۳ هزار و ۸۱۶ مراسم توسط مردم در آنها برگزار شد. 

قاضی‌زاده هاشمی افزود: همچنین در این ۳ سال یادواره مردمی شهدا ۴۸ هزار ۶۹۸ مورد اتفاق افتاد. ۸۵ درصد از گلزار شهدا با رعایت نکات والدین شهدا ساماندهی شد. 

وی اظهار کرد: مشارکت در ساخت ۹ فیلم و ۶ سریال که ۵ سیمرغ و ۲ جایزه ویژه جشنواره فیلم فجر را در پی داشت که تا قبل از این اصلا وجود نداشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: ۱۰۲ عنوان کتاب در دولت مردمی با افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به ۳ سال قبل خود تولید شد. تدوین و چاپ ۱۵۳ عنوان کتاب با افزایش ۲۲۰ درصدی نسبت به ۳ سال قبل، همچنین ثبت و ضبط ۷ هزار و ۴۵۰ خاطره از والدین شهدا داشتیم که از ۸ سال قبل خود بیشتر بوده است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha