کد خبر 262674
۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

«دختر شینا» رازی سر به مُهر

«دختر شینا» رازی سر به مُهر

بهناز ضرابی زاده درباره عنوان کتاب «دختر شینا» مینویسد: «همه درباره این عنوان از من سوال میکنند که «شینا» به چه معناست؟ یک اتفاق خاص باعث انتخاب این عنوان برای کتاب شده که راز آن با خواندن کتاب برای مخاطب آشکار میشود.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ «دختر شینا» روایت خاطرات قدم خیر محمدی کنعان همسر سردار شهید ستار ابراهیمی از شهدای برجسته استان همدان است که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید به قلم بهنازضرابی زاده - (۱۳۴۷) است.

قدم خیر محمدی کنعان (۱۳۴۱) راوی کتاب در ۱۴ سالگی با ستار (صمد) ابراهیمی هژیر ازدواج میکند و صاحب پنج فرزند میشود. در بیست و چهار سالگی شوهرش را در جنگ از دست میدهد و از آن زمان و با وجود ۵ فرزند ازدواج نکرد و به تنهایی فرزندانش را بزرگ کرد.

بهناز ضرابی زاده که نگارش این اثر را بر عهده داشته درباره شخصیت راوی کتاب مینویسد: این موضوع برای من بسیار تامل برانگیز بود زنی که در روستا زندگی میکرد به فضای شهر آمده و به تنهایی در اوج جوانی تمام هم و غمش بزرگ کردن فرزندانش شده بود. بنابراین تصمیم گرفتم درباره فراز و نشیبهای زندگی این زن با او مصاحبه کنم.

این داستان نویس درباره عنوان کتاب دختر شینا مینویسد: همه درباره این عنوان از من سوال میکنند که «شینا» به چه معناست؟ یک اتفاق خاص باعث انتخاب این عنوان برای کتاب شده که راز آن با خواندن کتاب برای مخاطب آشکار میشود چرا که هر زن و مرد جوانی باید این خاطرات جذاب را بخواند.

«دختر شینا» رازی سر به مُهر

میگفتی: «خوشحالی ام این است که بعد از این همه سال یک نفر از جنس خودم آمده نشسته رو به رویم تا غصه تنهایی این همه سال را برایش تعریف کنم غم و غصه هایی که به هیچ کس نگفتم. میگفتی: وقتی با شما از حاجی میگویم تازه یادم می آید چقدر دلم برایش تنگ شده هشت سال با او زندگی کردم؛ اما یک دل سیر ندیدمش عاشق هم بودیم؛ اما همیشه دور از هم حاجی شوهر من بود و مال من نبود بچه هایم همیشه بهانه اش را میگرفتند چه آن وقتهایی که زنده بود چه بعد از شهادتش میگفتند مامان همه باباهایشان می آید مدرسه دنبالشان ما چرا بابا نداریم؟ میگفتم مامان که دارید. پنج تا بچه را می انداختم پشت سرم میرفتیم خدیجه را به مدرسه برسانیم. معصومه شیفت بعد از ظهر بود ظهر که میشد میرفتیم او را می رساندیم»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha