کد خبر 262652
۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

شناسایی151 بیمار مبتلا به تب دنگی/ 12 بیمار مسافر امارات نبوده‌اند

شناسایی151 بیمار مبتلا به تب دنگی/ 12 بیمار مسافر امارات نبوده‌اند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی151 بیمار مبتلا به تب دنگی خبر داد.

شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد که ۱۵۱ بیمار مبتلا به تب دنگی در کشور شناسایی شده اند که تنها ۱۲ مورد انتقال محلی بوده که ۱۱ نفر در استان هرمزگان و یک مورد در استان سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه بیمار شناسایی شده به تب دنگی در تهران برای گذشته بوده و این فرد سابقه مسافرت به کشور امارات را داشته، ادامه داد: شناسایی بیماران مبتلا به تب دنگی به معنای آلودگی آن مناطق نخواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۳۵ مورد مبتلا به ببماری تب دنگی سابقه سفر به کشور امارات را داشته که اقدامات پیشگیرانه و به استیضاح در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق آلوده انجام شده است.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مناطق شمالی کشور پشه آلوده نداشه و انتقال موارد گزارش نشده است. مسافران باید مراقبت های لازم را در خصوص نیش پشه داشته باشند و از لباس‌های آستین‌دار و دیگر مسائل استفاده کنند.

عرشی همچنین گفت: بیماری تب دنگی که بر اثر نیش پشه آئدس در افراد منتقل می‌شود، واگیر دار نبوده و از فردی به فرد دیگر منتقل نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha