کد خبر 262562
۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۴

کارگردان فیلم «هناس» در گفتگو با «حیات»:

به «هِناس» بی‌مهری شد/ باز هم درباره شهدا فیلم می‌سازم

به «هِناس» بی‌مهری شد/ باز هم درباره شهدا فیلم می‌سازم

کارگردان فیلم سینمای «هناس» درباره دریافت بهترین جایزه فیلم از جشنواره فیلم کوثر گفت: این اولین جایزه ای است که تاکنون دریافت کرده ام؛ فکر  میکنم به نوعی به فیلم «هناس» بی مهری شده است.

حسین دارابی، کارگردان فیلم سینمای «هناس»، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره دریافت بهترین جایزه فیلم از جشنواره فیلم کوثر گفت: این اولین جایزه ای است که تاکنون دریافت کرده‌ام؛ فکر می‌کنم به نوعی بی‌ مهری به فیلم هناس شده است. این اولین فیلمی است که راجع به شهدا ساخته‌ام. من هرچه بلد بودم را انجام دادم اما نه در جشنواره فجر به آن توجه درخوری شد و نه جاهای دیگر؛ اما در مقابل بازخورد خوبی از مخاطبان داشتیم و در سینما فروش خوبی داشتیم و در فیلیمو نیز یکی از بالاترین درجات رضایت مخاطب را داشته است.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا باز هم درباره شهدا فیلمی خواهد ساخت، تاکید کرد: در آینده برای شهدا باز هم فیلم خواهم ساخت؛ این فیلم اقتباسی از زندگینامه یک شهید است که در حال ساخت آن هستیم.

کارگردان فیلم «مصلحت» افزود: ارتباط قلبی با شهدا و ساخت فیلم درباره شهدا در درجه اول لطف خداوند و سپس توفیق بنده بوده است. همیشه به این موضوع فکر می کردم که درباره شهدای هسته ای هیچ کاری در سینما نشده بود؛ خیلی دوست داشتم که درباره شهید رضایی نژاد و ترسیم لحظه ترور ایشان فیلمی بسازیم و الحمدلله این موضوع رخ  داد.

دارابی همچنین گفت: بارزترین ویژگی شهید رضایی نژاد برایم غیرت و مسئولیت پذیری ایشان بود. او با همه هوش و موقعیتی که داشت و با توجه به این موضوع که می دانستند کار کردن درباره این حوزه چه خطراتی دارد و اینکه خیلی راحت می توانست در خارج از کشور زندگی کند اما با همه این موضوعات و تهدیدات در کشورمان ایران ایستادند و در آخر اجرشان را گرفتند.

گفتنی است؛ فیلم هناس با موضوع ترور شهید داریوش رضایی نژاد شهید هسته‌ای ساخته شده است. هِناس با نام پیشین صورت فلکی به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و بازیگر خردسال کوثر حیدری سایر بازیگران این فیلم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha