کد خبر 262472
۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱

بازیگر سینما در گفتگو با «حیات»:

هنر و سینما مهم ترین ابزار برای ترویج سیره امام حسین (ع) است

هنر و سینما مهم ترین ابزار برای ترویج سیره امام حسین (ع) است

بازیگر سینما گفت: تصویر و سینما مهمترین عامل برای شناخت اهداف سیره ائمه (ع) است. مهم این است که سعی کنیم اهداف امام حسین (ع) را به شکل وسیع به جوانان منتقل کنیم.

فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون و رئیس هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم کوثر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: بنده 14 دوره مدیر جشنواره امام رضا (ع) برا بر عهده داشته ام. و بر اساس تجربه در این مسیر و در زمانی که توفیق داشتم در جشنواره فیلم کوثر فعالیت کنم؛ این جشنواره برای جایگاه ویژه زن در سینما راهگشا خواهد بود تا راهی پیش گیرد، در تمام جشنواره ها نیز باید این اتفاق بیفتد که جایگاه زن کجاست و آن را ترویج دهیم.

وی افزود: هنر و سینما از مهم ترین ابزاری است که می توان با آن چهره ائمه اطهار را به خوبی به جهانیان معرفی کرد. و این جشنواره نیز به نام حضرت خانم فاطمه زهرا(س) نام گرفت. امیدوارم در سال‌های بعد هم به عنوان شاگرد این جشنواره را پربارتر پیش ببریم. 

این بازیگر سینما و تلویزیون با تاکید بر این موضوع که بانوان پشتوانه جامعه ما هستند، افزود: در فیلم‌های دفاع مقدس هم باید ببینم جایگاه زنان چطور بوده‌ است. تا بتوانیم به همان شکل تصویرگری کنیم. تصویر و سینما مهمترین عامل برای شناخت اهداف سیره ائمه (ع) است. مهم این است که سعی کنیم اهداف امام حسین (ع) را به شکل وسیع به جوانان منتقل کنیم. چراکه برگزاری عزاداری‌ها برایمان مهم است و امیدواریم بتوانیم در کنار عزاداری‌ها اهداف نهضت امام حسین (ع) ترویج کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha