کد خبر 262413
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴

معاون رییس جمهور در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوثر:

جشنواره فیلم کوثر برای پاسداشت مقام زن تراز/ وظیفه جامعه هنری به تصویر کشاندن زن تراز است

جشنواره فیلم کوثر برای پاسداشت مقام زن تراز/ وظیفه جامعه هنری به تصویر کشاندن زن تراز است

جشنواره فیلم کوثر جشنواره پاسداشت مقام زن تراز است. همچون آب که عالم را حیات می بخشد؛ این زن است که به عالم انسانی حیات می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی  حیات، دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین پایانی جشنواره بین المللی فیلم کوثر با گرامی‌داشت یاد و نام شهدای خدمت گفت: جشنواره فیلم کوثر جشنواره پاسداشت مقام زن تراز است. همچون آب که عالم را حیات می بخشد؛ این زن است که به عالم انسانی حیات می‌بخشد و تاریخ ما پر از زنانی است که با شجاعت و ایستادگی باعث رشد و هدایت جامعه خود شدند؛ زنان کارآمدی که در عین عفت تمام وجود خود را در قالب محبت به دیگران بخشیده اند و جایی که باید میدان‌دار جامعه می بودند وسط میدان کارآمدی خود را ثابت کردند.

وی در ادامه افزود: اسامی بزرگی چون حضرت آسیه (س)، حضرت زینب (س)، حضرت زهرا (س) هر کدام یک الگوی کامل هستند و زمانی که میخواهیم از همسر نمونه صحبت کنیم می‌توان از ایشان نام برد، وقتی می‌خواهیم از یک دختر نمونه، مادر نمونه، فعال اجتماعی، سیاسی فرهنگی و اقتصادی موفق صحبت کنیم، اینها کسانی هستند که در اقتصاد خانواده خود موثر بوده و افرادی چون حضرت خدیجه سلام الله علیها در اقتصاد جامعه خود نقش داشتند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: ابعاد گوناگون این شخصیتهای تراز می‌تواند هدایتگر جامعه باشد ما اگر به جامعه الگوی مناسب عرضه نکنیم لاجرم جامعه دنبال قهرمان‌های بدلی خواهد رفت. ما شخصیتهای ممتاز اینچنینی کم نداریم. من در این سه سال که در خدمت خانواده معظم ایثار و شهادت بوده‌ام، از دریچه نگاه خود عرض میکنم و حتما در جامعه هنرمندان و زنان موثر  زیادی وجود دارد؛ اما ما در جامعه ایثار و شهادت زنان زیادی مانند همسران، دختران، خواهران شهدا و جانبازان داریم که اینها هر کدام قابل روایت بعنوان بانوانی موفق هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: من همسر شهیدی از خطه زاگرس میشناسم که ۷ فرزند داشت. زمانی که همسرش به شهادت رسید، این بانوی بصیر و آگاه و عالم که تحصیلات کمی داشت، به تنهایی این فرزندان را موفق و الگو تحویل جامعه داد. این یک نمونه است ما تعداد زیادی زن دانشمند، مخترع، فعال اقتصادی و کارآفرین، هنرمندان و ورزشکاران بزرگ داریم و این نشان میدهد زن تراز با حفظ عفت خود و رشد و تربیتی که می یابد به رسالت تربیتی خود باور داشته و به آن جامعه عمل می پوشاند.

وی گفت: وظیفه جامعه هنری ما به تصویر کشاندن آنان است و سازمانهایی مانند ما وظیفه حمایت دارند تا بتوان به جهان عرضه کنند.از این رویداد کاملا مردمی قدردانی میکنم که خود را معطل سازمانها نکرده و رسالت خود را بدون توجه به بودن یا نبودن افراد انجام دادند. امیدوارم جشنواره های اینچنینی به جریانهای جهانی مستقل دنیا گره بخورد.

دکتر قاضی زاده در پایان تاکید کرد: موضوع خانواده و عفت از موضوعات جهانی است، شهید رییسی در آخرین حضور خود در سازمان ملل برگشت به خانواده و ارزش‌ها خانوادگی را مطرح کردند. امروز این موج بیداری را میبینیم و این ارزشهای مشترک قابل سرمایه گذاری است که باید در کنار هم فرهنگ عفیفانه را به جامعه برگردانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha