کد خبر 262405
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱

هنرمندان وظیفه روایتگری جنبش تعهد به خانواده را عهده‌دارند

هنرمندان وظیفه روایتگری جنبش تعهد به خانواده را عهده‌دارند

در زمانی که خانواده و جنسیت بازیچه طراحان سینما و به ظاهر هنرمندان است، وظیفه روایتگری ما به طور یقین بر عهده هنرمندان و پشتیبانان این مسیر است.

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی حیات؛ انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر با گرامی‌داشت یاد و نام شهدای خدمت گفت: خداوند این عزیزان را پذیرفت که هر کس در راه خدا مهاجرت کند؛ خداوند اجر او را برعهده می‌گیرد و مسیولیت سنگین بر دوش بازماندگان قرار داده است و نشان داد میتوان در مدت کوتاه اثرات ماندگاری برجای بگذارد.‌

وی ادامه داد: شهید رییسی نشان داد که در مدت کم می‌توان آثار ماندگاری برجای گذاشت، حد نصاب جدیدی را ایجاد کرد، توقع را از کار برای مردم تغییر داد و در سطح منطقه موقعیت کشور را ارتقا داد که بدون ایران نمیتوان برنامه ریزی کرد. امیدوارم روایتگران خوبی برای این شهید عزیز باشیم و جنبش تعهد به خانواده یکی از آنان است. در زمانی که خانواده و جنسیت بازیچه طراحان سینما و به ظاهر هنرمندان است، انحرافات و خانواده های نوظهور و از بین بردن هنجارهای ارزشی و تغییر جای ارزش و ناهنجاری شاهدیم و به بهانه حمایت از اقلیت امتیازات جدیدی برای انحرافات ایجاده شده در جهان مطرح می‌کنند، در اینجا وظیفه روایتگری ما به طور یقین بر عهده هنرمندان و پشتیبانان این مسیر است.

خزعلی افزود: زبان هنر زبانی است که نوجوان و جوان ما با آن بهتر ارتباط برقرار میکنند، ما موظفیم با آن زبان با او سخن بگوییم و لسان جوان همان مسیری است که سینما باید طلب کند. امیدوارم حرکت‌هایی که در رسانه برای شناساندن الگوی سوم زن مسلمان، خانواده و آنچه در حیطه تمدنی منادی آن هستیم، حرکتهای تأثیرگزاری باشد. در سازمان ملل پنلی که در این رابطه ارایه کردیم برای حفظ خانواده با استقبال خوبی مواجه شد. اکنون هنرمندانی باید جلودار این مطلب باشند و تا تبیین کامل و گفتمان سازی یعنی خانواده تلاش کنند. اگر این تلاش نباشد، انتظار اینکه بتوانیم در مجامع بین المللی تغییر ایجاد کنیم غیرممکن است و هنرمندان پیشروان آن هستند تا با زبان مناسب این موج را ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha