کد خبر 262387
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران مطرح شد؛

انتقاد مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ از وضعیت نگهداشت مزار شهدای گمنام توسط شهرداری

انتقاد مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ از وضعیت نگهداشت مزار شهدای گمنام توسط شهرداری

مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ با ارائه توضیحات لازم در مورد حذف بند مربوط به ترویج فرهنگ و شهادت در قانون بودجه، گفت: مسائل عمرانی شهدای گمنامی که در داخل شهر دفن شدند، بر عهده شهرداری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران به ریاست علیرضا فخاری، استاندار تهران و با حضور اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ و عباسعلی رضایی، مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران و سایر مسئولان این حوزه برگزار شد.

اصحاب کریمی در ابتدای این جلسه، ضمن تسلیت ایام سوگواری  شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان، در مورد حذف بند مربوط به ترویج فرهنگ و شهادت در قانون بودجه گفت: شایسته است با توجه به ضرورت موضوع نسبت به پیگیری و اختصاص ردیف و همچنین بودجه در سال ۱۴۰۴ از طریق مسئولان اقدام شود.

وی افزود: شرایط نگهداری و مسائل عمرانی شهدای گمنامی که در داخل شهر دفن شدند، بر عهده شهرداری است که بعضی از مکان‌ها شرایط خوبی ندارند.

مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ، در ادامه خواستار ارائه گزارشی از تبدیل وضعیت فرزندان شهدا شد که هادی رحمتی، معاون عمرانی استانداری در این رابطه اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۲، تبدیل وضعیت 2374 نفر از فرزندان شهدا انجام شد اما در سال ۱۴۰۳ ابلاغی صورت نگرفته و آماری گزارش نشده است.

رحمتی همچنین در خصوص سازماندهی گلزارهای شهدا، تعویض تابلوها، خیابان‌ها و اماکنی که به نام شهدا مزین است، تاکید کرد: طبق آماری که بدست ما رسیده، تقریبا اکثر شهردارهای ما جلساتی را در باره این موضوع برگزار کردند.

معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه معضلات و مواردی که برای آنها ابلاغیه صادر شده، اکثرا در حوزه مدیریت شهری مرتفع شده است، گفت: از جمله مساله سازماندهی گلزار مقدس شهدا که ۳ گلزار شهدا در شهرهای استان تهران وجود دارد و سازماندهی تمامی آرامستان‌هایی که تحت پوشش شهرداری بودند، انجام شده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: مبینا زرندی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha