کد خبر 262375
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲

ارمنستان گلوله‌باران مواضع نظامی مرزی با آذربایجان را تکذیب کرد

ارمنستان گلوله‌باران مواضع نظامی مرزی با آذربایجان را تکذیب کرد

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گزارش‌ها مبنی بر گلوله‌باران مواضع نظامی مرزی جمهوری آذربایجان توسط نیروهای مسلح این کشور حقیقت ندارد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است که گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در خصوص تیراندازی یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان به سمت مواضع آذربایجان واقع در بخش شرقی مرز میان دو کشور در ساعت 22 و 10 دقیقه روز ۲۰ ژوئیه [۳۰ تیر به وقت محلی] واقعیت ندارد.

ایروان و باکو بارها همدیگر را به نقض آتش‌بس شکننده در مرزهای خود متهم کرده‌اند.

 ارمنستان و جمهوری آذربایجان ماه گذشته در نهمین نشست کمیسیون تحدید حدود و امنیت مرزهای دولتی بین کشور، پروتکل مرزی جدیدی امضا کردند.

مهم‌ترین اختلاف حقوقی که ریشه بسیاری از تنش‌ها میان دو کشور تا به اینجای امر بوده و به نظر در صورت حل نشدن می‌تواند نقطه شروع درگیری‌های نظامی در منطقه قفقاز جنوبی باشد، تعیین مبنای تقسیمات جغرافیایی و تعیین حدود مرزی میان دو کشور است.

با این حال مقامات باکو پیشتر اعلام کردند که مذاکرات بین ایروان و باکو برای تعیین حدود مرزها به مراحل نهایی خود رسیده است.

از سوی دیگر، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان پیشتر ضمن اشاره به امکان نهایی شدن توافق صلح میان باکو و ایروان، امضای آن را مشروط به تغییر قانون اساسی ارمنستان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha